fbpx

چگونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ طراحی کنیم : بخش چهارم

چگونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ طراحی کنیم : بخش چهارم

توسط مدیر اردیبهشت 14, 1399
چگونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ طراحی کنیم

چگونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ طراحی کنیم : کمپین‌های رسانه‌ای

در بخش‌های قبل با سه گام اول برای اینکه چگونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ طراحی کنیم آشنا شدیم. همچنین دیدیم رسانه‌های شخصی، اکتسابی و پولی چه هستند. در اینجا دو گام بعدی از هفت گام معرفی‌شده را که درباره کمپین‌های رسانه‌های شخصی و اکتسابی‌اند، توضیح می‌دهیم.

قدم چهارم: کمپین‌های رسانه‌ای شخصی‌تان را بررسی و برنامه‌ریزی کنید

رسانه‌های شخصی شما در قلب دیجیتال مارکتینگ قرار دارند و تقریباً همیشه فرم محتوا به خود می‌گیرند. این شامل هر پیامی می‌شود که معمولاً به‌عنوان محتوا شناخته می‌شود، مانند صفحه «درباره ما»، توضیحات محصولات، پست‌های وبلاگ، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و… .

محتوا کمک می‌کند بازدیدکننده‌های وب‌سایت تبدیل به مشتری‌های احتمالی شوند و پروفایل برند شما در فضای آنلاین شناخته شود. هدف شما هر چه باشد، به رسانه شخصی نیاز دارید تا استراتژی دیجیتال مارکتینگتان را شکل دهید.

برای ساخت استراتژی دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید تصمیم بگیرید چه محتوایی در رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند. مثلاً اگر هدفتان رساندن مشتری‌های بالقوه‌ (leads)  به بیش از ۵۰درصد بیشتر از سال قبل است، دیگر صفحه «درباره ما» در استراتژی‌تان قرار نخواهد داشت. به نظر می‌رسد چیزی مثل کتاب الکترونیک روی وب‌سایت بیشتر به دردتان بخورد.

در اینجا مراحل کار با رسانه شخصی برای رسیدن به هدف‌های دیجیتال مارکتینگ را مرور می‌کنیم:

محتوای موجود را بررسی کنید

لیستی از محتواهای موجود شخصی‌تان تهیه کنید و آن‌ها را براساس میزان تأثیرشان در رسیدن به اهداف رتبه‌بندی کنید. مثلاً اگر هدفتان افزایش مشتری‌های بالقوه است، آن‌ها را بر اساس کارایی‌شان در ارتباط با این هدف در سال گذشته رتبه‌بندی کنید. هدف در اینجا این است که ببینید کدام‌یک از محتواها نتیجه‌بخش‌اند و کدام نیستند.

کمبود‌های محتواهای موجود را شناسایی کنید

براساس شخصیت‌ خریدارهایتان کمبود‌های محتواها را تشخیص دهید. مثلاً فرض کنید یک مؤسسه آموزش ریاضی دارید و در جست‌وجوهای مخاطبان می‌بینید که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شخصیت خریدار شما پیداکردن راه‌های جالب مطالعه است، اما شما هیچ محتوایی متناسب با این جست‌وجو ندارید.

در این‌صورت باید به فکر ایجاد محتوایی متناسب باشید.

طرحی برای تولید محتوا ایجاد کنید

براساس یافته‌هایتان و کمبودهایی که شناسایی کرده‌اید، طرحی برای تولید محتوا ایجاد کنید که محتواهای لازم برای هدفتان را پوشش دهد.

این طرح باید شامل این موارد باشد: عنوان، فرمت، هدف، کانال‌های تبلیغ، چرایی تولید آن و سطح اولویت. طرح شما می‌تواند به‌صورت یک فایل اکسل ساده تهیه شود و در صورت لزوم باید شامل اطلاعات مالی و زمانی باشد.

 

قدم پنجم: کمپین‌های رسانه‌ای اکتسابی‌تان را بررسی و برنامه‌ریزی کنید

ارزیابی رسانه‌های اکتسابی پیشین در قیاس با هدف فعلی‌ به شما کمک می‌کند که بفهمید وقتتان را باید روی چه چیزی بگذارید.

نگاه کنید ترافیک و مشتری‌های بالقوه‌تان از کجا می‌آیند (اگر این جزء اهدافتان است) و رسانه‌های اکتسابی‎تان را بر اساس میزان مؤثربودن رتبه‌بندی کنید.

می‌توانید این اطلاعات را از گوگل آنالیتیکس یا Sources Reports در نرم‌افزار HubSpot بگیرید. مثلاً ممکن است ببینید لینکدین جایی است که مردم محتواهای شما را به اشتراک می‌گذارند و ترافیک زیادی را به سایت شما می‌آورد.

هدف در اینجا این است که بر اساس اطلاعات قبلی، تصویری بسازید از اینکه کدام رسانه‌های اکتسابی، شما را در رسیدن به هدفتان یاری می‌کند.

 

 

 

 

شبکه های اجتماعی