fbpx

چهار روند بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۸

چهار روند بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۸

توسط مدیر آبان 05, 1395

بازاریابی محتوا به طور مدارم در حال تکامل است. همان‌طور که درگذشته نیز این طور بوده است، بازاریابی محتوا همچنان استراتژی کلیدی برای افزایش آگاهی از برند و پیدا کردن مشتریان جدید باقی مانده است.

درباره این موضوع می‌توانید این مقاله را بخوانید.

در مقایسه با سال ۲۰۱۶ کسب‌و‌کارهای بیشتری در سال ۲۰۱۷ با بازاریابی محتوا موفق شدند. کلید اصلی برای موفقیت در این زمینه توانایی شما در پیشی گرفتن از روندهای پیشرو و پذیرفتن تغییرات و انطباق‌پذیری با سرعت ممکن است.

تولید محتوا

بازاریابی محتوا به عنوان بهترین متد برای به دست آوردن مشتریان جدید در کسب‌و‌کارهای کوچک شناخته می‌شود چون هزینه سنگینی به آن‌ها تحمیل نمی‌کند. با این وجود، با توجه به تعدد گزارشات، برندهای بزرگی نظیر اپل، فیسبوک و گوگل روی تولید محتوای اصیل سرمایه‌گذاری دلاری عظیمی می‌کنند. بنابراین، محتوای اصیل و دائمی ظاهرا برای هر کسب‌و‌کاری مفید و الهام‌بخش است.

برندها باید در سال ۲۰۱۸ بودجه بیشتری صرف بازاریابی محتوایی کنند. آن‌ها باید بازاریابی محتوا را تبدیل به بازاریابی رقابتی برای کسب‌‌وکار خود کنند.

بنابراین، اگر کسب‌وکار شما تصمیم به تولید محتوای منظم، باکیفیت و مرتبط دارد، باید یک تیم تولید محتوای متخصص برای خود استخدام کند.

برای تماس با تیم تولید محتوای پنتا و دریافت مشاوره تخصصی کلیک کنید.

برای شروع بهتر است از یک استراتژی محتوایی مستند آغاز و یک پروسه برنامه‌ریزی قابل تغییر برای دوره زمانی معین تعیین کنید. سپس به صورت شفاف شرح شغل هر کس را مشخص کنید، به آنالیز دائمی برنامه بپردازید و برای بالابردن بازدهی بازبینی مجدد انجام دهید.

پنتا با ارائه گزارشات شفاف از عملکرد و جذابیت محتوا در فضای مجازی به شما در به دست آوردن مشتریان جدید و افزایش آگاهی از برند کمک می‌کند.

بازاریابی ویدئویی

ویدئو آینده بازاریابی محتواست. سیسکو تخمین زده است که ۸۰درصد از ترافیک اینترنت تا سال ۲۰۱۹ ویدئو خواهد بود. علاوه بر این ۶۴درصد از فعالان کسب‌وکار بر این عقیده‌اند که بازاریابی ویدئویی به زودی استراتژی غالب محتوایی خواهد بود.

با ترکیب ویدئو و پروسه فروش، برای مشتریان خود بر اساس نیاز دقیق آن‌ها تجربه واقعی ایجاد خواهید کرد. با این روش شما می‌توانید اطلاعات درست و مورد نیاز مشتریان خود را در زمان صحیح به دست آن ها برسانید بدون اینکه حتی نیاز به فروشندگانی داشته باشید که همیشه در دسترس باشند.

بسترهای پخش زنده در اینترنت یکی دیگر از روندهای در حال ظهور است که به سرعت دارد در میان صنایع رشد می‌کند. برندها در حال یافتن روش‌های نوآورانه برای دستیابی به پلتفرم‌های جدید در این روند هستند.

در مجموع، بازاریابی ویدئوی لایو جواب می‌دهد چون بسیار شفاف است. مردم برندهایی را دوست دارند که واقعی‌اند و ویدئوی لایو آنچه را که در پشت صحنه اتفاق می‌افتد، نمایش می‌دهد و مشتریان را با برند شما بیشتر آشنا می‌کند.

محتوای اختصاصی

گارتنر گزارش می‌دهد که شرکت‌هایی که روی هر نوع اختصاصی‌سازی سرمایه‌گذاری می‌کنند، حدود ۲۰درصد بیشتر از آن‌هایی فروش خواهند داشت که این کار را انجام نداده‌اند. اثربخشی استراتژی محتوای اختصاصی در مدت زمان کوتاهی، به شدت برای کسانی که از این روش استفاده می‌کنند، بالا خواهد بود.

قطعا تولید محتوای اختصاصی بسیار چالشی خواهد بود و نیاز به تلاش طولانی مدت و درگیری تمام وقت تیم تولید محتوا خواهد داشت. بنابراین با طراحی کمپین هدفمند روی وبسایت خود، می‌توانید از طریق طراحی پاپ‌آپ باکیفیت و باکس‌های محتوایی پویا و فعال آغاز کنید. از طریق ایمیل مارکتینگ صحیح می‌توانید مشتریان خود را از طریق ارائه اطلاعات درست در زمان درست، آگاه کنید.

همچنین می‌توانید از بنرهای با بازخورد بالا، برای دستیابی به مشتریان جدید استفاده نمایید.

محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC)

برندها در حال سرمایه‌گذاری روی کمپین‌های تعاملی با مخاطبان هستند که مشتریان وفادار را به حامیان برند خود تبدیل کنند، تا جایی که آن‌ها تجربیات خوب خود را در شبکه‌های اجتماعی با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارند.

محتوای تولید شده به دست مخاطب روی شبکه‌های اجتماعی یک سند قابل اتکاست. مردم تمایل دارند، انتخاب‌های سایر مردم در شبکه‌های اجتماعی را دنبال و تکرار کنند. در واقع، مردم به محتوای تولید شده به دست سایر افراد در فضای مجازی بیشتر از محتوای تولیدی به دست برندها اعتماد دارند.

با راه‌اندازی کمپین تولید محتوا توسط کاربر، شما می‌توانید دید مثبتی در میان مخاطبان بالقوه به دست آورید و قدرت نفوذ در صنعت خود را بالا ببرید.

تولید محتوا به دست کاربر خصوصا در اینستاگرام بسیار رایج است. جایی که برندها به سادگی می‌توانند از هشتگ‌های محبوب استفاده کرده و داستان‌های جذاب بسازند. این موضوع همچنین درگیری کاربران و شانس دیده شدن شما را افزایش می‌دهد. این‌ها فاکتورهایی است که نهایتا موجب افزایش آگاهی از برند شما خواهد شد.

مانند انواع مدل‌های بازاریابی، بازاریابی محتوایی هم در طول زمان تغییر خواهد کرد. بنابراین قبل از اینکه دیر شود و از روند‌های ‌روز عقب بمانید، اقدام کنید تا در بازار از رقبای خود پیشی بگیرید.

برای مشاوره در زمینه تولید محتوای خلاق نظیر داستان برند و… با تیم تولید محتوای حرفه‌ای پنتا تماس بگیرید.

پنتا را شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *

هر روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم

ارتباط با ما