fbpx

ویدیو مارکتینگ (قسمت سوم)

ویدیو مارکتینگ (قسمت سوم)

توسط مدیر آذر 06, 1397
ویدئو مارکتینگ- قسمت سوم

آنچه گذشت

در دو مطلب قبلی راجع به ویدیو مارکتینگ و ویدیوی تبلیغاتی خلاق و کاربرد آن در دیجیتال مارکتینگ نوشتیم. اگر قسمت اول و دوم این مطلب دنباله‌دار را خوانده باشید، حتماً تا همین جای کار هم، مثل من طرفدار ساخت ویدیوی تبلیغاتی خلاق شده‌اید.

حالا برای اینکه بیشتر شگفت‌زده شوید، هشتمین و آخرین اثر ویدیو مارکتینگ بر برنامه مارکتینگ شما را توضیح می‌دهیم. در پایان هم نتیجه کل حرف‌های این مدت و کمی آمار دلگرم‌کننده داریم.

۸. ویدیو دست‌به‌دست شدن در شبکه‌های اجتماعی را چند برابر می‌کند

در هشتمین سالانه Social Media Marketing Industry Report  مایکل استلزنر اظهار کرد ۶۰ درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۵ از ویدیوی تبلیغاتی خلاق استفاده می‌کنند. ۷۳درصد از کل پاسخ‌دهندگان، برنامه دارند در سال ۲۰۱۶ از ویدیو استفاده کنند. حالا می‌دانیم که آن‌ها قطعاً این کار را کرده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی هم با ویژگی‌های جدیدشان، کاربران را به استفاده از ویدیو تشویق می‌کنند. فیس‌بوک ۳۶۰۰ ویدیو لانچ کرده است.  ویدیوهای لایو و لایف استیج(یک اپ ویدیومحور تین‌ایجری) هم جای خود را در زندگی مردم باز کرده‌اند. اینستاگرام با ویدیوهای ۶۰ ثانیه‌ای و استوری و توییتر با پریسکوپ به ویدیو روی آوردند. یوتیوب هم که دومین شبکه اجتماعی محبوب در جهان است.
با این حال، ویدیو مارکتر‌ها در بستر شبکه‌های اجتماعی، باید به یاد داشته باشند که مردم احساساتشان را به اشتراک می‌گذارند، نه واقعیت‌ها را. ۷۶درصد کاربران اظهار کرده‌اند که ویدیوی یک برند را با دوستانشان به اشتراک می‌گذارند، اگر آن ویدیو سرگرم‌کننده باشد. پس ویدیوی تبلیغاتی خلاق و سرگرم‌کننده خلق کنید تا اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی را تقویت شود.

احساسات مستقیماً در نرخ بازگشت سرمایه موثر نیست. به اشتراک گذاشته شدن در شبکه‌های اجتماعی ترافیک سایت شما را بالا می‌برد و اینجا جایی است که از آن بهره خواهید برد.

نکته۱: ویدیوی تبلیغاتی خلاق شگفت‌انگیز است

میانگین نرح کلیک روی ویدیوهای تبلیغاتی ۱.۸۴درصد است. این بالاترین سی‌تی‌آر(CTR) تبلیغات دیجیتال است.

برای ویدیوهای تبلیغاتی  ۱۵ ثانیه‌‌ای یوتیوب که نمی‌توان از روی آن‌ها پرید، نرخ به خاتمه رسیدن ۹۲درصد است. برای ویدیوهایی که قابلیت پریدن دارند، این نرخ ۹درصد است.

ویدیوی تبلیغاتی خلاق همچنین در پلتفرم شبکه‌های اجتماعی هم بسیار اثرگذار است. ۷۴درصد از کل تماس‌های از طریق تبلیغات، در ۱۰ ثانیه بعد از پخش ویدیو برقرار می‌شوند.  پس با انتشار بنرهای کور بجنگید و به جای آن به ساختن ویدیو فکر کنید.

نکته۲: ویدیوی تبلیغاتی خلاق کمپین‌های ایمیلی را زیرورو می‌کند

اگر برای برند خود ویدیوی تبلیغاتی خلاق ساختید، می‌توانید آن‌ را در کمپین‌های ایمیلی خود استفاده کنید. ایمیلی که شامل یک ویدیو باشد، نرخ کلیک را تا ۹۶درصد افزایش می‌دهد. این یک راه فوق‌العاده برای پیش افتادن در رقابت‌هاست.

جمع‌بندی

تبلیغات ویدیویی بیشتر و بیشتر  قابل دستررسی و گسترده می‌شوند. ویدیو رشد کرده، به دلیل اینکه تکنولوژی رشد کرده و همچنین به دلیل اینکه به راحتی در سراسر دنیا پخش می‌شود. ساختن ویدیوهای تبلیغاتی برای کسب‌و‌کارتان به خلاقیت و دانش روانشناسی احتیاج دارد. ترکیب این ویژگی‌ها ساختن یک تبلیغ جادویی را با کمترین هزینه ممکن می‌سازد.

شارژ احساسی تبلیغات ویدیویی خلاق می‌تواند آن را در اینترنت به موضوع روز تبدیل کند و میلیون‌ها بازدید بگیرد.

این کل ارزش ویدیو مارکتینگ است؛ فقط خلاق‌ها زنده می‌مانند.

پست‌های قبلی ما را درباره ویدیو مارکتینگ بخوانید:

۱. تأثیر ویدیو در دیجیتال مارکتینگ

۲. تأثیر ویدیو در بازاریابی دیجیتال

پنتا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه های اجتماعی