fbpx

نکاتی درباره ایونت مارکتینگ

نکاتی درباره ایونت مارکتینگ

توسط مدیر اردیبهشت 22, 1398
ایونت مارکتینگ

ایونت مارکتینگ به بیان ساده درباره این است که مردم بدانند شما ایونت یا برنامه‌ای دارید و دوست دارید آن‌ها در این ایونت شرکت کنند.

اگر به دنبال برگزاری ایونت‌هایی مثل سمینار زنده، کارگاه آموزشی، کنفرانس، مراسم خیریه و دریافت کمک‌های مردمی و… هستید و می‌خواهید افراد بسیاری از آن مطلع شوند و در ایونت شما شرکت کنند نیاز به دانستن استراتژی‌های ایونت مارکتینگ دارید.

در ادامه بعضی از نکات مرتبط با این استراتژی‌ها را می‌خوانیم.

چرا باید استراتژی‌های ایونت مارکتینگ را جدی بگیرید؟

ایونت مارکتینگ

برای ایونت مارکتینگ چه استراتژی دارید؟

پاسخ به این سؤال ساده است: یک کمپین ایونت مارکتینگ موفق توجه‌ها را به شما جلب می‌کند و افراد را به ایونت شما می‌کشاند. باید توجه کنید بودجه مارکتینگ از مهم‌ترین مسائل است.

اینکه بدانید چه منابع و چه‌ مقدار بودجه دارید، استراتژی‌ شما را شکل می‌دهد. اما دلایل بسیار دیگری هم وجود دارد که چرا استراتژی‌های ایونت مارکتینگ مهم است؛ مثلاً رسیدن به گروه هدف درست از مخاطبان به روشی مؤثر، دانستن بهترین راه برای تأثیرگذاری روی افراد و مهم‌تر از همه افزایش آگاهی درباره ایونت.

همه چیز از طرح اولیه ایونت مارکتینگ شروع می‌شود. از لحظه‌ای که ایده برگزاری ایونت به ذهنتان می‌رسد تا وقتی ایونت شما عملاً برگزار می‌شود، به‌کارگیری استراتژ‌های ایونت مارکتینگ ضروری است.

همان‌طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین عواملی که ایونت شما را موفقیت‌آمیز می‌کند اطلاع از گروه هدف مخاطبان و رسیدن به آن است.

برای اینکه بدانید مخاطبانتان چه کسانی‌اند، باید ابتدا هدف از ایونت را بدانید و سپس افرادی را که به هدف شما می‌خورند پیدا کنید. پس از تعیین مخاطبان، وقت آن می‌رسد که درباره بهترین راه‌ها برای شناساندن ایونت به آن‌ها فکر کنید.

بهترین راه‌های شناساندن ایونت به مخاطبان

رسانه‌ها: انتشار خبر ایونت در رسانه‌ها بهترین راه برای جلب توجه افرادی است که هدف ایونت شما برایشان جذاب است.

با استفاده از این فرمت، درواقع رسانه‌های محلی را دعوت می‌کنید بخشی از ایونت باشند. همچنین می‌توانید از پتانسیل اینفلوئنسرها، برندها یا حمایت‌کننده‌های ایونت استفاده کنید.

شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین مکان‌ها برای ارتباط به اینفلوئنسرهای محلی است. به دنبال اینفلوئنسر‌هایی باشید که می‌توانند روی گروه‌های مختلفی از شبکه‌های اجتماعی تأثیرگذار باشند. ضمناً هیچ وقت مارکتینگ شفاهی را دست کم نگیرید. بنابراین از اینفلوئنسری که انتخاب کرده‌اید بخواهید در ویدئویی درباره ایونت شما با مخاطبانش صحبت کند.

ویژگی پخش مستقیم یا لایو شبکه‌های اجتماعی: اینستاگرام یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی میان ایرانی‌هاست. پخش مستقیم اینستاگرام در ایونت مارکتینگ یکی از روش‌های بسیار خوب برای ارتباط مستقیم با مخاطب و دعوت از آن‌ها به ایونت است.

پاپ‌آپ وب‌سایت: حتماً در صفحه اول وب‌سایت خود خبر و تبلیغ ایونت را به‌صورت پاپ‌آپ بگذارید تا مخاطبان سایت از آن مطلع شوند.

پاپ‌آپ‌ها شاید آزاردهنده باشند، اما افراد نمی‌توانند از دیدن آن‌ها اجتناب کنند و دیده‌شدن ایونت دقیقاً همان چیزی است که شما می‌خواهید.

به یاد داشته باشید متنی که در پاپ‌آپ استفاده می‌کنید تعیین‌ می‌کند افراد به آن جلب شوند یا نه.

ایمیل: و در نهایت شاید باور نکنید اما استفاده از ایمیل برای ایونت مارکتینگ همچنان یکی از مؤثرترین راه‌های جذب مخاطب است، به‌ویژه برای دعوت از شرکت‌ها و ارگان‌های رسمی. پس پتانسیل ایمیل را دست‌کم نگیرید.

در کنار همه این‌ها بهره‌گیری از یک تیم متخصص و باتجربه برای موفقیت در این کار، ضروری به نظر می‌‌رسد.

 

شبکه های اجتماعی