fbpx

طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ

طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ

توسط مدیر اردیبهشت 16, 1399
طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ

طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ (بخش پنجم و آخر)

در چهار بخش اول از این سری مطالب، پنج گام از هفت گام موجود برای طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ را با هم مرور کردیم.

اینکه باید شخصیت یا شخصیت‌های خریدار را بسازیم، اهدافمان را تعریف کنم، کانال‌هایمان را ارزیابی کنیم و کمپین‌های رسانه‌های شخصی و اکتسابی‌مان را طرح‌ریزی کنیم. در این بخش دو گام پایانی این مسیر را توضیح می‌دهیم.

 

قدم ششم: کمپین‌های رسانه‌های پولی‌تان را بررسی و برنامه‌ریزی کنید

این گام هم همانند دو گام قبلی شامل مراحلی از مشاهده و رده‌بندی و تحلیل است. در اینجا باید رسانه‌های پولی موجود خود را در هر پلتفرمی (مانند گوگل ادوردز، فیس‌بوک، توییتر و… ) ارزیابی کنید تا ببینید هر یک چقدر به شما در رسیدن به هدفتان کمک می‌کند.

مثلاً اگر می‌بینید پول زیادی را در گوگل ادوردز خرج کرده‌اید ولی نتیجه چندانی نگرفته‌اید، شاید وقتش است نگاه خود را عوض کنید یا از پلتفرم دیگری استفاده کنید.

در واقع در اینجا به ایده روشنی از میزان تأثیرگذاری رسانه‌های پولی‌تان می‌رسید و می‌توانید تصمیم بگیرید در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود کدام‌یک را ادامه دهید و کدام‌یک را حذف کنید.

 

قدم هفتم: همه مراحل قبل را در کنار هم جمع کنید

تا به اینجا همه جست‌وجوها و طرح‌‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اید و به تصویر روشنی رسیده‌اید از عناصری که می‌خواهید در طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

اگر مراحل قبل را انجام داده باشید، حالا این موارد را باید داشته باشید: تصویری روشن از شخصیت یا شخصیت‌های خریدار؛ یک یا چند هدف مربوط به مارکتینگ؛ فهرستی از رسانه‌های شخصی، اکتسابی و پولی موجود؛ بررسی دقیقی از رسانه‌های شخصی، اکتسابی و پولی موجود و طرح تولید محتوا یا لیست خواسته‌ها (wish list).

حالا وقت آن است که همه این موارد را در کنار هم بگذارید تا به نسخه یکپارچه‌ای از استراتژی‌تان برسید.

بار دیگر ببینیم استراتژی دیجیتال چیست: مجموعه اقداماتی که قرار است به شما در رسیدن به اهدافتان در انجام مارکتینگ آنلاین یاری رساند. با این تعریف نسخه استراتژی شما باید شامل مجموعه‌ای از اقدامات باشد، بنابراین اکسل فرمت مناسبی برای تهیه این نسخه است.

به خاطر داشته باشید باید استراتژی‌تان را برای دوره زمانی طولانی‌تری برنامه‌ریزی کنید. دوره دوازده ماهه برای شروع خوب است، هرچند این موضوع به نوع کسب‌وکار شما بستگی دارد.

با این کار به‌طور کلی می‌دانید هر اقدامی را باید در چه زمانی انجام دهید. برای مثال استراتژی شما می‌تواند به این شکل باشد:

در مرداد، وبلاگی را شروع خواهید کرد که تا در کل سال، هفته‌ای یک بار به‌روز شود.

در شهریور، کتاب الکترونیکی را به همراه تبلیغ پولی در سایت خواهید گذاشت.

در مهر، برای بزرگ‌ترین ماه کسب‌وکارتان آماده خواهید شد.

در آبان، برنامه‌ دارید روی رسانه‌های اکتسابی در شکل رپورتاژ آگهی تمرکز کنید تا ترافیک بیشتری را روانه سایت کنید.

و… .

تیم پنتا امیدوار است که این مطلب دنباله‌دار به شما در طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ کمک کند. برای مشاوره و خدمات بیشتر همیشه آماده‌ایم.

 

شبکه های اجتماعی