fbpx

نقش دیجیتال مارکتینگ در برگزاری رویداد

نقش دیجیتال مارکتینگ در برگزاری رویداد

توسط مدیر آبان 03, 1395

برگزاری رویداد در گرد هم آوردن بازار هدف و معرفی محصولات و خدمات نقش بسزایی ایفا می کند. اما امروزه با توجه به اهمیت دیجیتال مارکتینگ و بازار هدف وسیع و هدفمند آن قصد داریم درباره نقش دیجیتال مارکتینگ در برگزاری رویداد با شما صحبت کنیم تا از این تبلیغات در برگزاری رویداد خود غافل نشوید. با پنتا همراه باشید.

 

رونمایی از محصول جدید بر بستر دیجیتال مارکتینگ

هدف از برگزاری رویداد لانچ، اجرای برنامه بازایابی موثری در زمان ورود محصول جدید به بازار است. نقش دیجیتال مارکتینگ در برگزاری رویداد و تاثیر بسزای آن در این میان انکارشدنی نیست. نکته مهم تاثیر بازاریابی دیجیتال، در صرفه‌جویی هزینه‌های بازاریابی شرکت‌ها و نهایتا افزایش فروش آنهاست که به سودآوری آن‌ها نیز منجر می‌شود.

 

امروزه اگر شرکت‌ها بخواهند محصول جدیدی را به بازار عرضه کنند لازم است برنامه‌ای جامع برای رونمایی از محصول خود تدوین نمایند. این برنامه شامل برنامه‌های قبل از رونمایی، حین رونمایی و بعد از آن (prelaunch, launch, post launch) خواهد بود.

 

در ادامه به اهمیت هر یک از مراحل و لزوم رعایت تمامی مسیر از قبل تا پس از رونمایی محصول جدید خواهیم پرداخت. ایجاد حس نیاز در مشتری و ترغیب او به خرید محصول و در ادامه فالو کردن مشتری برای یادآوری مزیت‌های محصول جدید امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

 

ضرورت برگزاری رویداد رونمایی محصول

سه کلید اساسی برای یک رونمایی موفق از محصول وجود دارد:

  1. سرگرمی
  2. هیجان
  3. ریسک‌پذیری

 

امروزه سرگرمی در همه جا در جامعه در دسترس است. در گذشته، مردم مجبور بودند برای تفریح خانه خود را ترک کنند و  برای رفتن به تئاتر یا یک رویداد ورزشی تلاش کنند تا لذت ببرند و سرگرم شوند. در حال حاضر با گزینه‌های مناسب سرگرمی‌های خانگی نظیر تلویزیون، سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها، رایانه‌ها و فیلم‌ها اشباع شده‌اند.

 

کلید موفقیت‌ بازاریابی شما،  ارائه نوعی سرگرمی است که مجددا مخاطبان را مجبور به ترک خانه می‌کند تا چیزی را پیدا کنند که در خانه پیدا نخواهند کرد. آنچه شما ارائه می‌دهید، باید متفاوت و منحصر‌به‌فرد و فقط برای آن‌ها طراحی شده باشد.

 

هیجان ممکن است غیرملموس باشد، اما واقعی است. این کلید ایجاد یک رویداد به‌یاد‌ماندنی است. هیجان ممکن است با سرگرمی‌هایی ایجاد شود که خارج از درها شکل می‌گیرند. خلق یک تجربه به‌یاد‌ماندنی برای مشتریان نظیر دعوت از یک گروه بزرگ موسیقی در لابی یک هتل.

 

اما ممکن است این سرگرمی هیچ ارتباطی با هیجانی که یک بازاریاب در رویداد وعده داده است نداشته باشد. متاسفانه بسیاری از بازاریابان فرصت خلق تجربه هیجان‌انگیز برای مشتریان خود را از دست می‌دهند.

 

ضرورت دیجیتال مارکتینگ در برگزاری رویداد

اولین رویکردهای بازاریابی دیجیتال، با ابزارها و استراتژی‌های آن در اینترنت، با مفاهیم بازاریابی معمول تعریف شده است. رفته رفته ویژگی‌های دنیای دیجیتال و تخصیص آن برای بازاریابی، به توسعه کانال‌ها، فرمت‌ها و زبان‌هایی منجر شده است که با ابزار و استراتژی‌های آفلاین قابل تصور نیستند.

 

امروزه، به جای زیرمجموعه‌ای از بازاریابی معمول، بازاریابی دیجیتال به پدیده‌ جدیدی تبدیل شده است که مشترکان و توزیع انبوه را برای رسیدن به اهداف بازاریابی به ارمغان می‌آورد. همگرایی تکنولوژیکی و تنوع  دستگاه‌ها منجر به باز شدن راه‌هایی است که به سمت مفهوم جدیدی از بازاریابی دیجیتال کاربرمحور،  قابل سنجش، فراگیر و تعاملی می‌رود. استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال پتانسیل زیادی برای برندها و سازمان‌ها فراهم می‌کند.

 

امروزه ارتباطات بازاریابی آنلاین یکی از بخش‌های ضروری عملیات بازاریابی است. از این میان یکی از بخش‌های خاص بازاریابی، بازاریابی دیجیتال است.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اولین تعاریف بازاریابی دیجیتال، آن را به عنوان یک طرح بازاریابی معمول با ابزارها و استراتژی‌های بازاریابی در اینترنت تعریف می‌کرد. اما از ویژگی‌های دنیای دیجیتال، فرمت‌ها و زبان‌هایی است که به ابزار و استراتژی‌هایی منجر شده‌اند که در دنیای تبلیغات آفلاین غیرممکن است.

 

امروزه، دیجیتال مارکتینگ دیگر به عنوان زیرمجموعه‌ای از بازاریابی معمولی شناخته نمی‌شود بلکه پدیده‌ جدیدی است که شیوه جدیدی از ارتباطات را برای رسیدن به اهداف بازاریابی به ارمغان می‌آورد.

 

استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال پتانسیل زیادی برای بازارها و سازمان‌ها فراهم می‌کند. برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

 

  1. برندسازی
  2. تکمیل محصول بر اساس نظر بازار
  3. قابلیت استفاده
  4. تعامل
  5. ارتباط بصری
  6. تبلیغات مرتبط
  7. ارتباطات جمعی
  8. انتشار ویروسی
  9. اندازه‌گیری تولید

 

ضرورت لانچ بر بستر دیجیتال:

برای استفاده از  Social Media درطی برنامه‌ریزی رویداد نیاز است که به صورت برنامه‌ریزی شده و منسجم و متمرکز تاکتیک‌های متفاوتی در طی رویداد استفاده شود.

 

قدرت نفوذ شبکه‌های اجتماعی

فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی قبل، حین و پس از برگزاری رویداد بسیار ضروری است. شرکت‌کنندگان در رویداد معمولا با مشارکت در شبکه‌های اجتماعی از موج اخبار رویداد مطلع خواهند شد و با اخبار دنیای واقعی خود را به‌روز خواهند کرد. شبکه‌های اجتماعی در طی برگزاری رویداد فرصت خاصی را فراهم می‌آورد که با مخاطبان تعامل مستقیمی ایجاد شود و راهی برای انتقال پیام ایجاد گردد.

 

نقش توییتر (Twitter) در رویداد

توییتر نه‌تنها ابزار قدرتمندی برای بازاریابی و ترویج رویدادهای شماست، بلکه درگیر  شدن و ارتباط با شرکت‌کنندگان و مخاطب بیرونی در زمان واقعی است. از توییتر برای ارتباط زنده با مشتریان، همکاران و تاثیرگذاران و ایجاد ترافیک برای صفحه‌ای که خاص رویداد در وب‌سایت خود ایجاد کرده‌اید استفاده نمایید. با همکاران و تأثیرگذارها  (Influencers) ترافیک به صفحه رویداد خود هدایت کنید. اولین قدم این است که مطمئن شوید برای رویداد خود در توییتر یک هشتگ ایجاد کرده‌اید و مطمئن شوید که  آن به خوبی انتشار داده شده است.

 

نقش فیس‌بوک (Facebook) در رویداد

از آنجا که فیس‌بوک بسیار بصری است برای تبلیغ رویدادهای شما با استفاده از گرافیک جذاب ایدئال است. نتیجه تحقیقات حاکی از آن است که فیس‌بوک با استفاده از ترکیبی از پست‌های تبلیغ شده و ارگانیک برای ثبت یک رویداد بسیار موثر و مفید خواهد بود.

 

برای اثرگذاری بیشتر در دو روز ابتدایی رویداد پست‌های بیشتری گذاشته شود. هرچه تعداد پست‌های بیشتری تولید و منتشر شود، میزان مشارکت مخاطبان بیشتر خواهد شد. در ادامه هفته‌ای یک پست کافی خواهد بود.

 

نقش گوگل پلاس (Google+) در رویداد

گوگل پلاس  به کاربران اجازه می‌دهد تا دعوت‌های سفارشی را به هر کسی بدون توجه به اینکه وی کاربر گوگل پلاس است یا خیر ارسال کنند. این امر به خوبی با تقویم گوگل همگام‌سازی می‌شود و زمانی که کاربر با رویداد موافقت می‌کند را به طور خودکار نشان می‌دهد .از دیگر کاربردهای گوگل پلاس  استفاده از آن برای ارسال دعوت‌نامه‌های وبینارها، نمایشگاه‌های تجاری و غیره است.

 

نقش لینکدین (LinkedIn) در رویداد

لینکدین برخی از قابلیت‌های اساسی اطلاع‌رسانی رویداد را فراهم می‌کند. قبل از رویداد مناسب است که ثبت نام را با محتوای بصری در صفحه فرود خود انجام دهید. کاربران فضای لینکدین یکی از مهم‌ترین منابع برای برای پیشبرد اهداف هستند.

 

با استفاده از چهارضلعی که معرفی کردیم، می‌توانید در یک رویداد، ترافیک جذب شده را به یک موقعیت فیزیکی هدایت کنید. بنابراین نقش دیجیتال مارکتینگ در برگزاری رویداد غیرقابل انکار است.

در این راستا نباید نقش gamification  برای جذب و ایجاد ترافیک نادیده گرفته شود. قابلیت چهارضلعی به شما اجازه می‌دهد که محل برگزاری خود را معرفی کنید و ترافیک جذب شده را به یک رویداد یا مسابقه سرگرم‌کننده دعوت کنید تا انگیزه بیشتری برای شرکت ایجاد شود.

جهت برگزاری حرفه ای رویداد‌های خود با تیم تخصصی برگزاری رویداد پنتا در تماس باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *

هر روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم

ارتباط با ما