fbpx

از قافله تازه‌های دیجیتال مارکتینگ عقب نمانید

از قافله تازه‌های دیجیتال مارکتینگ عقب نمانید

توسط مدیر اردیبهشت 28, 1399
تازه‌های دیجیتال مارکتینگ

در چند نوشته اخیر بلاگ پنتا از تازه‌های دیجیتال مارکتینگ بیشتر گفته‌ایم تا اگر در سال جدید هنوز برنامه بازرایابی آنلاین خود را بروز نکرده‌اید، دست به کار شوید و تغییرات تازه را اعمال کنید.

چند نکته مهم را در زمینه تازه‌های دیجیتال مارکتینگ در ادامه با هم مرور می‌کنیم.

ویدیو دیگر یک انتخاب نیست؛ اجبار است

اگر در کسب و کار خود پیش از این از ویدیو مارکتینگ استفاده نکرده‌اید، باید امسال آن را در اولویت قرار دهید.

محتوای بر اساس متن نمی‌تواند به هیچ وجه با قدرت ویدیو رقابت کند، بخصوص وقتی که قرار است محصولات و خدمات خود را آنلاین بفروشیم.

در این دنیایی که همه مردم وابسته به گوشی‌های تلفنشان هستند، از هر و قت دیگری بیشتر ویدیو تماشا می‌کنند.

استفاده از تلفن‌های هوشمند برای تماشا و به اشتراک گذاشتن ویدیو درباره همه چیز فراگیر شده است و البته بیشتر دانستن درباره برندها و اینکه چه چیزی ارائه می‌دهند.

به این آمار از impactBND توجه کنید:

۷۰درصد از مصرف‌کنندگان پیش از این ویدیویی مربوط به برندها را به اشتراک گذاشته‌اند.

۵۲درصد از مصرف‌کنندگان اذعان کرده‌اند که تماشای ویدیویی درباره محصولات، بیشتر آن‌ها را متقاعد می‌کند و به سمت مقصد خرید آنلاین می‌برد.

۷۲درصد از کسب و کارها باور دارند که محتوای ویدیویی نرخ تبدیل آن‌ها را تغییر می‌دهد.

ویدیو مارکتینگ بسیار درگیرکننده است، بخصوص اگر ویدیوی زنده در کار باشد. لایو استریمینگ یک روش قدرتمند دیجیتال مارکتینگ است.

وقتی که با اینفلوئنسر مارکتینگ ترکیب شده باشد که غوغا خواهد کرد. خواه پای نسل جدید اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی در میان باشد، خواه از همان منابع سنتی یعنی سلبریتی‌ها،  قهرمانان ورزشی و چهره‌های موسیقی استفاده شود. پخش ویدیوی زنده، ارتباط با مخاطبان به صورت زنده و تبادل کامنت زنده کشش بسیار زیادی برای مخاطبان دارد.

برای نمونه توییچ (twitch)‌ که یک پلتفرم آنلاین برای پخش زنده بازی‌های ویدیویی است، روزانه ۱۵میلیون کاربر فعال دارد. بسیاری از آن‌ها فقط به دنبال تماشای پخش زنده بازی اینفلوئنسرهای این پلتفرم مثل نینجا، محبوب‌ترین اینفلوئنسر گیمینگ دنیا، هستند.

محتوای خوب هنوز اهمیت دارد اما…

بازاریابی محتوایی هنوز بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ است. البته بیش از پیش به ظرافت در نوشته و زمینه آن توجه می‌شود.

کیفیت نوشته همیشه اهمیت داشته است اما حالا تاکید بیشتر، روی زمینه و هدف‌گذاری درست در نوشته است.

گوگل هر روز توانایی خود را در درک عمیق‌تر و پیچیده‌تر محتوای آنلاین افزایش می‌دهد و مارکترها باید با دقت بیشتری درباره مخاطب هدف خود و متناسب کردن هر چه بیشتر محتوایشان با مخاطب در سال ۲۰۲۰ به کار برند.

بیشتر این تغییرات در آپدیت برت (BERT)  که در نوامبر ۲۰۱۹ منتشر شد آمده است. این الگوریتم جدید به این غول جست‌وجو کمک می‌کند تا درک بهتری از زبان طبیعی انسان پیدا کند.

چیزی که گوگل از ما می‌خواهد و نصیحتی که به صاحبان وبسایت‌ها دارد این است که به جای دنبال کردن روندهای سئو، به فکر این باشند که سرعت وبسایتشان را افزایش دهند، لینک‌های مفید در جای درست قرار دهند و محتوای باکیفیت و دست اول منتشر کنند.

اشتباه نکنید؛ بازاریابی محتوایی سر جای خودش است. چیزی که هست گوگل باهوش‌تر شده و محتوا را عمیق‌تر و دقیق‌تر با خواسته مخاطب تطبیق می‌دهد. شرکت‌ها باید این نکته را در تولید محتوای خود در سال ۲۰۲۰ در ذهن داشته باشند.

در مطالب بعدی باز هم درباره تازه‌های دیجیتال مارکتینگ خواهیم گفت.

اگر این مطلب را مفید یافتید آن  را برای دیگران بفرستید. اگر احتیاج به مشاوره یا دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ دارید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

شبکه های اجتماعی