fbpx

اثر طراحی سایت رسپانسیو بر سئو

اثر طراحی سایت رسپانسیو بر سئو

توسط مدیر دی 19, 1397
طراحی سایت رسپانسیو

پنج راهی که از طریق آن طراحی سایت رسپانسیو بر سئوی شما اثر  می‌گذارد

امروزه ما عادت کردیم تمام کارهایمان را با استفاده از گوشی های موبایلمان انجام دهیم، و به سمتی در حرکت هستیم که موبایل به عنوان اولین وسیله الکترونیکی برای مدیریت کارهایمان مورد استفاده است.  این به دلیل اعتیاد مشتریان به استفاده از اسمارت فو‌ن‌هاست.

در این فضا، در هر صنعتی طراحی سایت رسپانسیو مزیتی را ایجاد نمی‌کند بلکه یک استاندارد برای برنامه SEO است.

دلیل نیاز شما به طراحی سایت رسپانسیو

در سال‌های اخیر نرخ ضریب نفوذ وب افزایش باورنکردنی داشته است. در میان این تغییرات در استفاده از اینترنت نقش دسکتاپ کم‌رنگ شده است. بر اساس مطالعات انجام شده، دو برابر کاربران لپتاپ و کامپیوتر از اسمارت‌فون‌ها استفاده می‌کنند. این موضوعی است که طراحان وب‌سایت را غافلگیر کرده است و آن‌ها باید با توجه به صنعت آنلاین توجه ویژه‌ای به رسپانسیو بودن وب‌سایت داشته باشند.

بر خلاف اهمیتی که طراحی سایت رسپانسیو دارد، در طراحی خیلی از وب‌سایت‌ها حتی این نکته ابتدایی رعایت نشده است. بر اساس مطالعات، ۶۰درصد وب‌سایت‌ها رسپانسیو طراحی نشده‌اند.  این مسئله نگران‌کننده است.

گوگل برای کاربرانی ساخته شده است که در وب جست‌و‌جو می‌کنند. در دنیا که کاربران از موبایل برای جست‌و‌جو استفاده می‌کنند، گوگل بر اساس رفتار و راحتی مشتریان خود به وب‌سایت‌ها رتبه می‌دهد. به طور خلاصه، گوگل به وب‌سایت‌هایی جایگاه بهتری می‌دهد که برای کاربران موبایل و اسمارت‌فون‌ها مناسب و رسپانسیو طراحی شده است.

اگر تا به امروز برای طراحی سایت رسپانسیو خود هیچ اقدامی نکرده‌اید، در اینجا پنج دلیل گفته می‌شود تا برای شما محرکی باشد که همین امروز اقدام کنید.

 

طراحی سایت رسپانسیو

طراحی سایت رسپانسیو

۱. نقش طراحی سایت رسپانسیو در بهبود قابلیت استفاده سایت

اگر کاربران به راحتی به وب سایت شما نچرخند، بعید است که که در وب سایت شما بمانند. گوگل شاخصی به نام time on page تعریف کرده است و بر این اساس مدت زمانی که مشتری در سایت شما سپری میکند را میسنجد. وب سایت های رسپانسیو، برای کاربران ساده تر است تا در وب سایت ما مطالعه داشته باشند و بچرخند در نتیجه time on page را ارتقا می دهد.

طراحی سایت رسپانسیو منجر به تجربه  مثبتی برای کاربران می شود و گوگل به سایت هایی که برای مشتریان چنین تجربه ای را ایجاد میکند، پاداش دهد.این موضوعی است که بنگاه های بازرگانی و آژانس های دیجیتال مارکتینگ باید به اهمیت آن هوشیار باشند. بازدید های مثبت، ترافیک سایت، و افزایش جست و جو نام برند، مواردی هستند که در رنکینگ شما تاثیرگذار است که تمام آنها بر اساس تجربه ای که برای مشتری ایجاد می شود، مشخص میگردد.

۲. نقش سرعت بالای صفحات در طراحی سایت رسپانسیو

زمان لود صفحات، فاکتور دیگری است که در رنکینگ وب سایت تاثیرگذار است. هر وب سایتی باید طوری بهینه شود که با سریع ترین زمان ممکن لود شود و این فاکتور تاثیر گذار دیگری است که در نتایج موتورهای جست و جو تاثیرگذار است. وب سایت هایی که موبایل رسپانسیو هستند و سرعت لود بالا و منظمی دارند، تجربه مثبتی برای کاربران ایجاد میکنند و در نتیجه رتبه آنها تقویت می شود.

۳. نقش طراحی سایت رسپانسیو  در کاهش نرخ پرش

نرخ پرش به این معنی است که چقدر سریع کاربران سایت را ترک می کنند؟ و  این شاخص به تایم آن سایت ربط دارد. گوگل برای تعیین آن به نقطه ورود به وب سایت و نقطه خروج از وب سایت کاربران توجه میکند. اگر کاربران زمان کوتاهی را در سایت ما سپری کنند، گوگل متوجه می شود که محتوا وب سایت ما متناسب با نیاز کاربران نیست. پس عواقب آن برای وب سایت منفی است و منجر به افت رتبه وب سایت ما در گوگل می شود.

اما فقط محتوا وب سایت عامل تعیین کننده این شاخص نیست. در واقع طراحی سایت رسپانسیو و جذاب، عامل مهم دیگری است برای تاثیرگذاری بر این شاخص. ممکن است محتوا وب سایت خوب باشد و طراحی نامناسب وب سایت مانع دیده شدن محتوا خوب وب سایت شود. طراحی رسپانسیو و جذاب موبایل شما را قادر می سازد تا محتوا خوب با طراحی userfreindly ایجاد کنید.

  1. محتوا کم تکرار در طراحی سایت رسپانسیو

از آنجا که الگوریتم های گوگل بسیار هوشمند هستند، این اگوریتم ها مشخص میکنند که کدام محتوا وب سایت شما مهمتر است. کسانی تصمیم گرفته اند سایت موبایلی متفاوتی داشته باشند معضل محتوا تکراری دارند. استفاده از وب سایت جدا برای موبایل نیاز به URL جدید و متفاوت دارد. مشکل اینجاست که محتوا در دسکتاپ و موبایل یکی است در حالی که آدرس ها متفاوت است.

محتوا تکراری برای رتبه سایت ما آسیبی جدی دارد. اگر شما برای گوگل شفاف نکنید که کدام محتوا زنده تر است مطمئن باشید که گوگل برای شما تعیین می کند. و نتیجه آن، رتبه بسیار پایین تر برای وب سایت شماست. بیشتر سایتهایی که برای نسخه های موبایلی به صورت جدا طراحی شده اند، رتبه خوبی ندارند چرا که با نسخه دسکتاپی آنها مقایسه می شوند. برای حل آن، شما میتوانید روی سئو یک سایت خود متمرکز شوید.

  1. در طراحی سایت رسپانسیو انتشار شبکه های اجتماعی افزایش یابد

طراحی سایت رسپانسیو طوری انجام می شوند که به راحتی توسط کاربران موبایلی در شبکه های اجتماعی قابل انتشار باشند .

اگر چه شبکه های اجتماعی به سئو سایت کمک می کند اما انتشار شبکه های اجتماعی به رتبه ما در گوگل ارتباط مستقیم ندارد. اما کمک می کنند که کاربران ما افزایش یابد. کاربران بیشتر، ترافیک بیشتر و درگیری بیشتری را ایجاد می کند و در نتیجه سرچ برند ما را بیشتر می کند و این موضوعی است که برای رتبه بندی گوگل قابل توجه است.

وب سایتی که برای کاربران موبایل و اسمارت فون ها بهینه نشده اند، سخت می توانند کاربران خود را متقاعد کنند که در سایت بگردند و محتوا آن را در شبکه اجتماعی را انتشار دهند.

آینده نگری: قبل از برنامه ریزی سئو کاربران موبایلی را در نظر داشته باشید

در نظر گرفتن طرح وب سایت در نسخه موبایل منجر به طراحی مناسب و متفکرانه خواهد شد. این مساله کمک می کند قبل از ساخت سایت، نقشه استراتژی سئو شما برای کسب و کارتان شفاف باشد.

برنامه ریزی از قبل به شما کمک میکند که کلمات کلیدی وب سایتتان را برای معرفی محصولات و سرویس های خود برنامه‌ریزی کنید. و اهمیت آن زمانی مشخص می شود که استراتژی جست و جو کلمات کلیدی را برای محتوا سایتتان اجرا میکنید.

تمام آنچه که گفته شدبه شفاف کردن استراتژی سئو شما  و در نتیجه ارتقای وضعیت سئو شما کمک می کند.

کسی را که شما قصد دارید به محصولات خود جذب کنید و آنچه را که قصد دارید به دست بیاورید، پایه و اساسی است که برای یک طراحی سایت رسپانسیو  و استراتژی سئو موثر برای سایتتان باید در نظر داشته باشید.

شبکه های اجتماعی