fbpx

آینده اینفلوئنسر مارکتینگ

آینده اینفلوئنسر مارکتینگ

توسط مدیر آذر 05, 1397
اینفلوئنسر مارکتینگ

آینده اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی آینده بسیار سخت است. اما با نگاه به اینکه چطور اینفلوئنسرهای کوچک ارزش و جایگاه خود را اثبات کرده‌اند و در مقام اثربخشی هزینه و تولید محتوای مقرون‌به‌صرفه و به دست آمدن نتایج در مقایسه با سلبریتی‌های سنتی بهتر به نظر می‌رسند، به نظر می‌آید که این روند ادامه‌دار خواهد بود.

 

اهمیت اعتبار و ارزش طولانی مدت در حال افزایش است. تحقیقات نشان می‌دهد حمایت از برند هدف مهمی برای استراتژی اینفلوئنسرها محسوب می‌شود.

 

با در نظر گرفتن تمامی این موارد به نظر می‌رسد اینفلوئنسر مارکتینگ واقعی در آینده اتفاق بیفتد. این با چیزی که در حال حاضر در حال اتفاق افتادن است، متفاوت خواهد بود. در این مقاله بیشتر به ترکیب رسانه‌های هزینه‌بر و درآمدزا تمرکز داریم. از ساخت برنامه‌های اینفلوئنسر مارکتینگ که به بهبود حامیان برند کمک می‌کنند تا ایجاد محتوای تأثیرگذار که دسترسی (reach) را در این فضا افزایش می‌دهد. تأکید ما بر اهمیت پرورش و بهره‌برداری از روابط و استراتژی‌های طولانی مدت نه‌تنها برای رسیدن به بازگشت سرمایه تبلیغات بلکه برای چیزی فراتر از آن خواهد بود.

 

«امیدواریم که اینفلوئنسر مارکتینگ به مرکزی تبدیل شود که در آن طرفداران برند، محتوا و تأثیرات آن به صورت یکجا کنار هم جمع شوند. این استراتژی به پیشبرد شاخص‌ عملکرد درازمدت و عمیق که به رشد نام تجاری کمک خواهد کرد، منجر می‌شود.»

 

مدیریت جامعه (COMMIUNUITY MANAGEMENT) بخش مهمی از اینفلوئنسر مارکتینگ در آینده خواهد بود. زیرا این روزها محتوایی که به دست ما می‌رسد سفارشی شده. یعنی برندها بر اساس نیازهای خود و شناخت نیازهای فردی هر شخص برای وی به صورت اختصاصی تولید محتوا می‌کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ کاملاً مناسب این شیوه تبلیغات خواهد بود.

 

چطور نتایج و نرخ بازگشت سرمایه را در اینفلوئنسر مارکتینگ محاسبه کنیم؟

ما برای تمامی کمپین‌های خود روی شاخص‌های کمی و کیفی نرخ بازگشت سرمایه تمرکز داریم. شاخص‌های کمی بر benchmark و نرخ درگیری (engagement rate)، ترافیک سایت، بازدید ویدئو، بازدید از پست‌های وبلاگ به ازای هر نفر برای یک‌بار،  UMVs (Unique Monthly Visitors)، دانلودها، امتیاز محتواها، تک بازدید (reach) و Impressions (کل بازدید) به ازای هر آنالیتیکس اینستاگرامی که اینفلوئنسر شما از آن استفاده می‌کند.

 

برای ما نرخ بازگشت سرمایه واقعی در طولانی مدت به دست می‌آید. ما قصد داریم شاخص‌های کیفی از تحلیل اینستاگرام (insights) اینفلوئنسرها استخراج کنیم. در نتیجه می‌توانیم دوباره با معیارهای حامی برند نظیر NPS (Net Promoter Score) به این حوزه بازگردیم.

 

«ما روی سروصدا کردن و گرفتن فالوورهای موقت متمرکز نیستیم، بلکه به  دنبال ساخت یک برند تجاری در بلندمدت هستیم. برای ما دسترسی سریع یا ترافیک موقتی وبسایت، میزان دانلود یا وایرال یک کانتنت کافی نیست.»

 

با پنتا در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید

شبکه های اجتماعی