fbpx

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

توسط مدیر آبان 05, 1395

اهمیت دیجیتال مارکتینگ فراتر از SEO  و AdWords

امروزه، مشتریان در هر لحظه و هر مکان به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی دارند. با نفوذ اینترنت و جهانی شدن، بیشتر مردم در دنیا با استفاده از کامپیوتر، تبلت و موبایل به اینترنت دسترسی دارند. اهمیت دیجیتال مارکتینگ در این شرایط مشخص می‌شود. آنچه که باید صاحبان کسب‌وکار در نظر داشته باشند این است که هر کسی می‌تواند تصویر شرکت خود را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی تغییر دهد. در این فضا بازخورد مشتریان برای سایر مشتریان قابل اعتمادتر از چیزی است که صاحب یک کسب‌و‌کار درباره خود ادعا دارد.

 

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

 

 

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در چیست و چرا برای شما منافع زیادی دارد؟

با وجود کانال‌های مجازی و اجتماعی، اشتراک پست‌ها و دریافت بازخوردهای مثبت از محصول می‌توانید مشتریان جدیدی جذب و روابط بلند‌مدتی با آن‌ها ایجاد کنید.

اما هشیار باشید، این موضوع در دو جهت حرکت می‌کند.  مشتریان راضی به شما کمک می‌کنند و مشتریان ناراضی به برند شما آسیبی جدی می‌زنند.

این همان دلیلی است که صاحبان کسب‌وکار را وادار می‌سازد موارد زیر را به صورت جدی در نظر داشته باشند:

  1. تقویت درگیری مخاطبان (Engagement) در رسانه‌های دیجیتال

شما می‌توانید  با استفاده از رسانه‌های دیجیتال به سادگی مشتریان جدید جذب کنید.  برای این کار مشتریان خود را بر اساس علایق به دسته‌های مختلفی تقسیم کنید. با این کار شما می‌توانید با آن‌ها در تعامل بوده و به فعالیت‌های مختلفی تشویقشان کنید.

      ۲. هر چه لایک بیشتر، بهتر

به عنوان بخشی از دیجیتال مارکتینگ، رسانه دیجیتال را دست‌کم نگیرید. این اشتباه بزرگی است. میزان لایک در فیس‌بوک، اینستاگرام و میزان به اشتراک گذاشتن در توییتر به رشد اعتبار و اعتماد سازمان شما کمک می‌کند. همچنین رسانه‌های اجتماعی به صورت رایگان به وب‌سایت شما ترافیک می‌آورد. آنچه که شما باید انجام دهید این است که افزونه رسانه اجتماعی را روی وب‌سابت قرار دهید و مشتریان خود را درباره اخبار شرکت، تخفیفات و… به‌روز نگه دارید.

در نظر داشته باشید که زمانبندی به‌روزرسانی را برنامه‌ریزی کنید و با ارائه انبوه اطلاعات به یکباره  این فرصت را  هدر ندهید. از نتیجه کار غافلگیر خواهید شد.

       ۳. از رقبای خود پیشی بگیرید

هر ساله تعداد بیشتری از کسب‌و‌کارها روش‌های تبلیغاتی سنتی را ترک می‌کنند، روی سئو، Google adwords و شبکه‌های اجتماعی تمرکز می‌کنند و بودجه سنگینی در این بخش هزینه می‌کنند.  به همین دلیل است که بازار  رقابتی می‌شود و رقبای بزرگ‌تر، از شرکت‌های کوچک‌تر پیشی می‌گیرند.

به عنوان یک کسب‌وکار کوچک در بازار شما نمی‌توانید با رقبای بزرگ رقابت کنید. اما کارهایی هستند که شما می‌توانید انجام دهید. شما می‌توانید از ابزار Google Alerts برای مانیتور کردن رقبای خود استفاده کنید. این ابزار به شما امکان پیگیری و بررسی محصولات و استراتژی رقبا را می‌دهد. بر این اساس شما می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید و استراتژی خود را تقویت کنید.

       ۴. از مرزها فراتر روید

بسیار مهم است که بدانید دیجیتال مارکتینگ تنها برای وب‌سایت شما به کار گرفته نمی‌شود!

بیشتر کسب‌وکارها برای فعالیت خود وب‌سایت دارند و برای SEO  و AdWords سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما برای موفقیت و دوام آوردن یک کسب‌وکار در بازار رقابتی امروز، شما به یک  استراتژی واقعی نیاز دارید تا مشتریان بالقوه را با استفاده از ابزارهای در دسترس به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

       ۵. اولویت خوشنامی کسب‌وکار

خوشنامی برای هر کسب‌وکاری ضروری است. بدون اعتماد و اطمینان مشتری، یک برند در بازار دوام نمی‌آورد. خصوصا در سال‌های گذشته اهمیت خوشنامی کسب‌وکار بسیار بیشتر شده است. خوشنامی شانس انتخاب شدن یک کسب‌وکار را در بازار رقابتی در مقایسه با سایر رقبا افزایش می‌دهد، چرا که محصول یا خدمت آن کسب‌وکار خاص را متفاوت می‌سازد.

چطور خوشنام شویم؟

اینجاست که اهمیت دیجیتال مارکتینگ برجسته‌تر می‌شود. روابط عمومی آنلاین و شبکه‌های اجتماعی تعیین‌کننده است. برای این کار باید از راه‌های ارتباطی نظیر ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت با مشتریان مراوده و تعامل داشته باشیم و به سوالات و نگرانی‌های مشتریان پاسخ دهیم تا رابطه‌ای بلندمدت با مشتریان خود ایجاد کنیم.

 

شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *

هر روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم

ارتباط با ما