fbpx

مشاغل دیجیتال مارکتینگ

مشاغل دیجیتال مارکتینگ

توسط مدیر خرداد 08, 1398
مشاغل دیجیتال مارکتینگ

با گسترش فناوری و افزایش محبوبیت وسایلی همچون تلفن همراه هوشمند و سایر ابزارهای دیجیتال، تمرکز بسیاری از شرکت‌ها بر اتخاذ استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ بیشتر شده و به موازات آن، حوزه مشاغل دیجیتال مارکتینگ گسترش یافته‌اند. در ادامه به اصلی‌ترین شغل‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ اشاره خواهیم کرد.

۱. مدیر دیجیتال مارکتینگ

مدیر دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی در نظارت و اجرای پروژه‌های دیجیتال ایفا می‌کند. این نظارت و اجرا از طریق ایجاد پروژه، ایجاد جدول زمانی برای اجرای پروژه، مسائل مالی پروژه و سایر مسائل مربوط به آن اعمال می‌شود.

مدیر دیجیتال مارکتینگ باید قابلیت سازماندهی، ارتباطات و مهارت‌های تیمی بالایی داشته باشد. میانگین حقوق یک مدیر دیجیتال مارکتینگ در ایالات متحده آمریکا بالاتر از ۴۲،۵۷۶ دلار است.

۲.  استراتژیست محتوا

استراتژیست محتوا مسئول توسعه محتوایی متناسب با اهداف شرکت و مخاطبان آن است. وی با استفاده از ابزارهای مختلف تحلیل داده موضوعاتی را که باعث جذب مخاطب و افزایش بازدید از رسانه‌های شرکت می‌شود، کشف می‌کند.

استراتژیست محتوا باید دارای مهارت‌های نوشتاری بالا بوده و با مفاهیم سئو آشنایی داشته باشد.

۳. توسعه‌دهنده واقعیت مجازی (VR)

هر چند محصولات واقعیت مجازی (VR) هنوز در آغاز راه خود قرار دارند، اما روز به روز در حال گسترش هستند و بر محبوبیت آن‌ها افزوده می‌شود.

در نتیجه، بسیاری از شرکت‌ها از این نوع محصولات در دیجیتال مارکتینگ خود استفاده می‌کنند. شرکت‌ها افرادی با سابقه بالا در زمینه فناوری و هنر‌های خلاقانه را برای این مسئولیت انتخاب می‌کنند.

۴. متخصص سئو و SEM، یکی از اصلی‌ترین مهارت‌ها در میان مشاغل دیجیتال مارکتینگ

شرکت‌ها باید برای افزایش بازدیدکننده از وب‌سایت‌شان، بالاترین رتبه را در نتایج موتورهای جست‌وجو داشته باشند.

متخصصان سئو و SEM باوجود سرعت بالای تغییر الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجو، قادر به ایجاد محتوایی هستند که بتواند مخاطبان مورد نظر وب‌سایت شرکت را جذب کند.

این شغل هم مناسب افرادی است که علاقه به کار فریلنسری دارند و هم برای آن‌هایی که از انجام پروژه‌ها به صورت دورکاری لذت می‌برند، مناسب است.

۵. طراح تجربه کاربری (UX)

طراحان تجربه کاربری (UX) نه‌تنها دارای سابقه در رابطه با فناوری و طراحی هستند، بلکه تجربیاتی در زمینه رفتار انسانی نیز دارند.

آن‌ها وب‌سایت‌ها، محصولات و اپلیکیشن‌هایی طراحی می‌کنند که بتواند مشتریان را برای خرید محصولات شرکت ترغیب کند. هدف فعالیت‌های آن‌ها افزایش فروش محصولات شرکت، حفظ مشتریان و هدایت آن‌هاست.

۶. تحلیل‌گران داده

با گسترش هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، حجم عظیمی از داده‌ها و اطلاعات برای طبقه‌بندی و تحلیل ایجاد شده‌اند. تحلیل‌گران داده سیستم‌هایی را برای سازمان‌دهی و بررسی این داده‌ها ایجاد می‌کنند تا شرکت‌ها به تفسیر و استفاده از آن‌ها در پیام‌های تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ خود بپردازند.

۷. متخصص ایمیل مارکتینگ

متخصصان بازاریابی از طریق پست الکترونیک مسئول تولید و ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی هستند. علاوه بر این، آن‌ها موظف به حفظ پایگاه‌های داده حاوی اطلاعات مشتریان و فهرست‌های مختلف آن هستند.

در بین مشاغل دیجیتال مارکتینگ، متخصصان ایمیل مارکتینگ باید دارای مهارت‌های بالای نوشتاری (علی‌الخصوص نوشتن مطالب متقاعدکننده مخاطب برای خرید محصولات شرکت) و ویراستاری باشند.

۸. متخصص بازاریابی از طریق اینترنت اشیاء

متخصصان بازاریابی از طریق اینترنت اشیاء با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از ابزارهایی همچون تلفن‌های همراه هوشمند، ساعت‌های هوشمند و تبلت‌ها، به تولید پیام‌های تبلیغاتی متناسب با افرادی که از این وسایل استفاده می‌کنند، می‌پردازند و برای جذب این گروه از مخاطبان، تلاش می‌کنند.

۹. توسعه‌دهنده بات

با گسترش استفاده شرکت‌ها از بات‌های مختلف برای جذب مخاطب، اهمیت به‌کارگیری مهارت‌ توسعه‌دهندگان بات و متخصصان هوش مصنوعی برای تولید بات‌های مختلف برای افزایش کاربران و ترغیب مشتریان به خرید محصولات یک شرکت، بیش از پیش آشکار شده است.

۱۰. بازاریاب شبکه‌های اجتماعی

بازاریاب شبکه‌های اجتماعی به شرکت‌ها برای ارتباط با مشتریان از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف کمک می‌کنند.

آن‌ها با تحلیل داده‌های موجود در این پلتفرم‌ها به روش‌های جذب مخاطب دست می‌یابند و پیام‌های تبلیغاتی برای جذب مخاطبان تولید می‌کنند.

 

شبکه های اجتماعی