fbpx

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

توسط مدیر خرداد 10, 1398
مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست

بازاریابی یکی از ابزارهای مهم برای معرفی کسب‌وکارهای مختلف و محصولات و خدمات آن ها به مشتریان است. با پیشرفت فناوری و ورود به عصر دیجیتال بازاریابی سنتی جای خود را به دیجیتال مارکتینگ داده است. اما به راستی، مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در این نوشته نگاهی به این مفهوم و مزایای آن در عصر دیجیتال خواهیم انداخت.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

پیش از آن که بخواهیم از مزایای دیجیتال مارکتینگ بگوییم، باید ابتدا به این پرسش پاسخ دهیم که اساساً دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی است که در آن قادر خواهید بود تا با استفاده از فناوری‌های دیجیتال مانند اینترنت، تلفن همراه و سایر رسانه‌های دیجیتال، محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل به مخاطبان آن معرفی کنید.

مهم‌ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ فواید و مزایای فراوانی دارد که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱. مخاطبان انبوه

از طریق دیجیتال مارکتینگ و با استفاده از فناوری‌های دیجیتال قادر به جذب طیف گسترده‌ای از مخاطبان فارغ از موقعیت جغرافیایی آن‌ها خواهید بود. با قرار دادن یک پیام تبلیغاتی در وب‌سایت خود، آن را در معرض دید مخاطبانی خواهید گذاشت که ممکن است میلیون‌ها کیلومتر با شما فاصله داشته باشند.

۲. فتح بازارهای جدید

با استفاده از دیجیتال مارکتینگ قادر به کشف و فتح بازارهایی خواهید بود که ممکن است رقبای شما به آن‌ها فکر نکرده باشند.

۳.  ایجاد محتوا برای ارتباط بیشتر با مشتریان

برای اینکه بدانید سومین مزیت از مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست، باید به امکان شخصی‌سازی محتوا در دیجیتال مارکتینگ اشاره کنیم.

بدین معنا که با استفاده از دیجیتال مارکتینگ می‌توانید محتوای پیام‌های تبلیغاتی خود را بر مبنای سن، جنسیت، حرفه، درآمد، تمایلات، علاقه‌مندی‌ها و اهداف مخاطبان تولید کنید و به راحتی با انواع مخاطب ارتباط برقرار کنید.

همچنین، می‌توانید با استفاده از ابزارهای مختلف دیجیتال از قبیل چت و گفت‌وگوی آنلاین با مشتریان خود بدون هیچ واسطه‌ای ارتباط برقرار کنید.

۴. هزینه کمتر

با وجود تأثیر فراوانی که دیجیتال مارکتینگ روی مخاطب دارد، هزینه آن نسبت به بازاریابی سنتی بسیار کمتر است.

۵. انتخاب رسانه دیجیتال توسط مشتریان

برخلاف بازاریابی سنتی، در دیجیتال مارکتینگ مشتریان قادر به انتخاب نوع رسانه دیجیتال هستند. گزینه‌های پیش روی آن‌ها از وب‌سایت‌ها تا پیام‌های ویدیویی یا متنی که در تلفن همراه به نمایش درمی‌آیند، متفاوت خواهد بود.

۶. انتشار سریع پیام‌های تبلیغاتی

امروزه با گسترش فناوری‌های دیجیتال پیام‌ها به سرعت در سراسر دنیا مبادله می‌شوند، اما تأثیر این موضوع بر دیجیتال مارکتینگ چیست؟

پاسخ این سؤال بسیار ساده است. با استفاده از دیجیتال مارکتینگ بسیار سریع‌تر از قبل قادر به مبادله پیام‌های تبلیغاتی خود خواهید بود.

به عنوان مثال، با نوشتن یک پیام تبلیغاتی در یک وبلاگ یا وب‌سایت و ارسال آن، در عرض چند ثانیه مخاطبان در سراسر دنیا پیام شما را خواهند دید و با شرکت شما و محصولات و خدماتی که در آن عرضه می‌شود، آشنا خواهند شد.

۷. برندسازی در فضای دیجیتال

در گذشته تنها شرکت‌های بزرگ قادر به ساخت برندهایی مختص به خود بودند، در حالی که در حال حاضر با استفاده از دیجیتال مارکتینگ می‌توانید تنها با ارسال یک ویدیو برند محصولات باکیفیت خود را بسازید.

 

شبکه های اجتماعی