fbpx

سه ترند تازه دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۰

سه ترند تازه دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۰

توسط مدیر خرداد 11, 1399
دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۰

اتفاقات و ترندهای تازه دیجیتال مارکتینگ را اینجا در بلاگ گروه دیجیتال مارکتینگ پنتا دنبال کنید.

ایمیل‌ها روز به روز شخصی‌تر می‌شوند

وقتی هنوز میلیاردها نفر از ایمیل برای اهداف شخصی، تجاری، صنعتی، حقوقی، علمی و دانشگاهی استفاده می‌کنند می‌توان گفت که ایمیل بزرگ‌ترین کانال ارتباطی است. به بیان دیگر، ایمیل آمده است که حالا حالاها بماند. به تبع ایمیل‌مارکتینگ هم همچنان مهم خواهد ماند.

ایمیل مارکتینگ ترند تازه دیجیتال مارکتینگ محسوب نمی‌شود، با این حال بازاریابی ایمیلی در حال تحول است و ایمیل‌های کلی و گروهی مثل گذشته موثر نیستند.

حالا ترکیبی از اتوماسیون و مهم‌تر از آن شخصی‌سازی و اختصاصی کردن ایمیل‌هاست که ایمیل مارکتینگ را در سال ۲۰۲۰ مهم می‌کند.

مثلاً ارسال ایمیل برای کاربری که در حال جست‌وجوی یک محصول خاص است و نشان دادن تخفیف‌های آن کالا یا یک ویدیوی معرفی به او، می‌تواند بسیار موثر باشد.

ایمیل می‌تواند محرک نهایی برای ایجاد انگیزه خرید باشد. بخصوص وقتی که با تکنیک ریمارکتینگ ترکیب شده باشد.

این ما را به سمت یکی از هیجان‌انگیزترین ترندهای دبجیتال مارکتینگ حال حاضر می‌برد که در ادامه این مطلب درباره آن خواهید خواند.

محتوای تعاملی جریان اصلی می‌شود

محتوای تعاملی یا اینتراکتیو هر چیزی است که بتوان روی آن کلیک کرد، به بالا کشید یا به هر نحوی به صورت آنلاین با آن تعامل کرد. آن‌طور که Outgrow می‌گوید، ۹۳درصد مارکترها محتوای تعاملی را موثرترین راه سوق دادن مشتریان به سمت خرید می‌دانند.

در سال ۲۰۲۰ شرکت‌های بیشتری انواع محتوای تعاملی را به کار می‌برند. محتواهایی مثل آزمون‌ها و نظرسنجی‌ها، تبلیغات واقعیت افزوده، ویدیوهای ۳۶۰ درجه از این دست هستند.

این فرمت‌ها با حرکت بر لبه‌های تکنولوژی تبلیغات و مارکتینگ، تلاش می‌کنند مخاطب را هر چه بیشتر درگیر کنند و به او تجربه‌ای همه‌جانبه انتقال دهند.

امروزه مصرف‌کننده خواهان این نوع محتوای به یادماندنی و سرگرم‌کننده از طرف برندهاست و این کمک می‌کند احساس ارتباط نزدیک‌تری با آن برند بکند.

تعامل صوتی رو به ترقی می‌رود

با تشکر از سیری، گوگل، الکسا و میزبانی صوتی سایر دستگاه‌های هوشمند، تعامل کلامی با دستگاه‌ها باز هم رو به رشد است.

درس این ماجرا برای ما این است که مردم دوست دارند حرف بزنند و این راه را برای تعامل ترجیح می‌دهند.

حالا ماشین‌ها بالاخره به سمت راهی می‌روند که مردم دوست دارند از آن طریق جست‌وجو، خرید و چیزهای جدید کشف کنند.

با این حال چالش‌های جالبی بر سر راه است. مثلاً اینکه نتایج جست‌وجوی صوتی با اینکه عبارت را تایپ کنید متفاوت است.

وقتی یک جست‌وجوی متن‌محور انجام می‌دهید، نتایج روی صفحه در یک زمان نمایش داده می‌شوند. اما وقتی فرمان صوتی برای جست‌وجو می‌دهید و سیستم به صورت کلامی پاسخ می‌دهد، ممکن است حداکثر چند گزینه را انتخاب کند و اغلب فقط یکی از آن‌ها را پیگیری می‌کند.

اما چیزی که باید درباره سرچ صوتی بدانید این است که برگزیدن استراتژی جست‌وجوی صوتی به جای متنی فقط درباره نتایج مرتبط به جست‌وجو نیست بلکه درباره ساختن یک تجربه یگانه و مخصوص مشتری است که باعث تقویت روابط و ایجاد وفاداری به برند می‌شود.

مارکترهایی که کاربران جست‌وجوی صوتی را هدف قرار می‌دهند باید به یاد داشته باشند که به زبان محاوره بنویسند و از کلیدواژه‌هایی استفاده کنند که بیشتر در گفتار به کار می‌رود نه در نوشتار.

 

شبکه های اجتماعی