fbpx

روندهای سئو و تاثیر آن بر دیجیتال مارکتینگ

روندهای سئو و تاثیر آن بر دیجیتال مارکتینگ

توسط مدیر آذر 01, 1397
روندهای سئو

۱۰ روند سئو و تاثیر آن بر دیجیتال مارکتینگ

بر اساس روندهای سئو در کسب‌و‌کارهای امروزی اهمیت دیجیتال مارکتینگ قابل چشم‌پوشی نیست و نقشی موثر در بهینه‌سازی موتورهای جست‌و‌جو دارد. سئو  نقش بزرگی در جذب و هدایت مردم به سایت، دریافت پست برای بلاگ، دریافت مقالات و به صورت کلی ایجاد و تولید محتوا دارد. اگر شما به قوانین گوگل بی توجه باشید شاهد افت ترافیک سایت خود خواهید بود.

موفق‌ترین بازاریابان دیجیتال کسانی هستند که با آخرین روندهای سئو  و تغییرات الگوریتم‌های گوگل همراه می‌شوند. بنابراین بهترین عملکرد را در این فضا دارند و می‌توانند مطمئن باشند که محتوایشان دیده می‌شود. در ادامه تعدادی از روندهای سئو را به صورت مختصر مرور می‌کنیم.

  1. جست‌وجوی صوتی در روندهای سئو:

سرویس‌های جست‌وجوی صوتی شامل استفاده از دستیار‌های مجازی است مانند Siri،Alexa assistant  و Google assistant که بر اساس نتایج سرچ ارگانیک عمل می‌کنند. بهینه‌سازی کلمات کلیدی و ارتقای نرخ تبدیل به موفقیتی بلند‌مدت منجر می‌شود. معمولاً نتیجه شماره یک، اگر که دقیقاً با عبارات محاوره‌ای همخوانی داشته باشد، به سادگی بهترین جایگاه را در نتایج جست‌وجو می‌گیرد.

  1. Video Engagement در روندهای سئو

تعامل با کاربران از طریق ویدئو به سرعت در حال رشد است. بیشتر از سرعت اینترنت، رسانه‌های کاربرپسند و اسمارت‌فون‌ها به رشد و انتشار محتواهای ویدیویی بین افراد بسیار کمک کردند. موتورهای جست‌وجو این تغییرات را در رفتار مشتری تشخیص می‌دهند و به شرکت‌هایی که به ترجیحات کاربران خود اهمیت می‌دهند، پاداش می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود به زودی رشد چشمگیری در شناخته شدن ویدئو و عکس توسط موتورهای جست‌و‌جو اتفاق افتد.

براس ساخت ویدئو خلاقانه با آژانس دیجیتال مارکتینگ پنتا تماس بگیرید.

  1. فیلتر کردن مقاله‌های خبری نامعتبر در روندهای سئو

با حمله انتقادی رسانه‌ها، بسیاری از شرکت‌ها به دلیل کمک به انتشار اخبار غلط ضربه شدیدی خوردند. در شرایطی که اخبار غلط و شایعات انتشار می‌یابند، کلاهبردارانی در این میان وجهه‌ای قابل اعتماد و باورکردنی به خود می‌گیرند. اما برای جلوگیری از این قبیل مشکلات در آینده الگوریتم‌های ارزیابی محتوا، محتوای دیجیتال به صورت موشکافانه بررسی و تحلیل می‌شود. دیگر داشتن تنها یک مقاله که خوب نگاشته شده، کافی نیست بلکه نیاز است که مقاله توسط منابع قابل اعتماد حمایت شود.

  1. تمرکز افزایش یافته بر بخش‌های ساختاریافته در روندهای سئو

اولین اولویت گوگل تحویل اطلاعات به کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن، بر اساس رتبه‌بندی‌های جست‌وجو است. امروزه گوگل حجم زیادی از اطلاعات را مستقیماً از طریق SERP‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر محتوای شما رتبه بالایی در نتایج جست‌وجوی گوگل داشته باشد، ممکن است که کاربران به اطلاعات شما بدون اینکه هیچ‌وقت به سایت شما سر زده باشند، دسترسی پیدا کنند.

  1. الگوریتم Mobile-First گوگل در روندهای سئو

کاربران بر اساس روندهای سئو در نهایت مجبور شدند با واقعیت الگوریتم Mobile-First روی گوگل سازگار شوند. لازم است که قبل از به‌روز کردن قوانین، فاکتورهای رتبه‌بندی موبایل را مرور کنید و اولویت‌هایتان را تنظیم کنید. به عنوان مثال، سرعت صفحه، فاکتوری مهم در رتبه‌بندی است.

  1. جست‌وجو در شبکه‌های اجتماعی در روندهای سئو

نقش شبکه‌های اجتماعی در روندهای سئو به عنوان ابزاری برای جست‌وجو به سرعت در حال توسعه است. در حالی که همچنان موتور جست‌وجوی گوگل پلتفرم اصلی در جست‌وجو است، شبکه‌های اجتماعی به عنوان دومین پلتفرم برای جست‌وجو شناخته شده است.  با توجه به جایگاه فعلی شبکه‌های اجتماعی مناسب است که محتواهای این رسانه با توجه به اهداف بهینه شوند.

       ۷. Influencer Marketing  و Link Building در روندهای سئو

اینفلئونسر مارکتینگ در حال رشد و در بعضی صنایع بسیار تأثیرگذار است. اینفلوئنسر مارکتینگ لینک‌های سطح بالایی را در ایجاد ارتباط بین مشتری و شرکت‌ها ایجاد می‌کند. این امر به رتبه سایت شرکت‌ها و در نهایت ارائه محصول یا سرویس کمک می‌کند. این نیز راهی دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها برای ارتقای اتوریته سایت است.

        ۸.کمپین آگاهی‌دهنده در روندهای سئو

کمپین‌های تبلیغاتی که شامل تبلیغات چاپی و تلویزیونی هستند، بیش از یک بار دیده نمی‌شود. درحالی‌که بر اساس روندهای سئو کمپین‌های آگاهی‌دهنده که از بلاگینگ و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، دائم در معرض دید مشتری قرار می‌گیرد. در این حالت مشتریان بالقوه با برند شما ارتباط برقرار می‌کنند و پیام محصول یا سرویس شما را می‌شنوند. این کمپین باید بسیار حساس و دقیق برنامه‌ریزی و اجرا شود و در عین حال بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

  1. کمیت و کیفیت

برای کسب رتبه برتر گوگل نیاز به تولید محتوا به صورت دائمی و برای مدتی طولانی است. اگر شما به دنبال رتبه برتر در گوگل هستید، محتوای کوتاه شما را به این هدف نمی‌رساند. در سال ۲۰۱۸ کسب‌وکارها باید روی تولید محتوای طولانی تمرکز کنند.

  1. محتوای غنی رسانه

روندهای سئو توصیه می‌کنند محتوای خود را کوتاه کرده و اصل مطلب را انتقال دهید. حداقل ۶۰۰ کلمه به همراه محتوای غنی (ویدیو و گرافیک) محتوایی جذاب از دید کاربر و در عین حال کافی است. اهداف صحیح، در بلند مدت، به تهیه و حفظ محتوای کاربران کمک می‌کند.

پنتا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

 

 

شبکه های اجتماعی