fbpx

دیجیتال مارکتینگ چه انواعی دارد

دیجیتال مارکتینگ چه انواعی دارد

توسط مدیر شهریور 09, 1398
دیجیتال مارکتینگ چه انواعی دارد

بخش سوم

در دو بخش قبل دیجیتال مارکتینگ را تعریف کردیم و دو نوع از انواع نه‌گانه آن را توضیح دادیم. در این بخش با سه نوع دیگر دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌شویم و این مطالب را برای اینکه بدانیم دیجیتال مارکتینگ چه انواعی دارد ادامه می‌دهیم.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

تا اینجا فهمیدیم که شبکه‌های اجتماعی بخش حیاتی استراتژی مارکتینگ است. اما آیا از کم و کیف و جزئیات بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیزی می‌دانید؟ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به شما امکان دیده‌ شدن بیشتر می‌دهد و اجازه می‌دهد با مشتری‌هایتان ارتباط نزدیک‌تری داشته باشید.

همچنین از طریق این تعامل می‌توانید بازخوردهای ارزشمندی از مشتری‌هایتان دریافت کنید که به شما امکان می‌دهد ارائه محصولات و سرویستان را بهبود ببخشید.

هر آنچه برای افزایش ترافیک و گسترش کسب‌وکارتان در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی‌ مثل توییتر و اینستاگرام و تلگرام و… انجام می‌دهید بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از مارکتینگ شبکه‌های اجتماعی، محتوایی که پست می‌کنید بُرد بیشتری خواهد داشت.

در این نوع مارکتینگ باید توجه کنید جامعه هدفتان در شبکه‌های اجتماعی درباره چه حرف می‌زنند و بعد سعی کنید در بحث‎ها وارد شوید. مارکتینگ شبکه‌های اجتماعی راهی است برای سنجش اینکه کدام محتوای پست ‌شده بیشتر نتیجه‌بخش بوده است.

این کار را با نظارت بر لایک‌ها و به‌اشتراک‌گذاری‌ها انجام دهید. فراموش نکنید به‌اشتراک‌گذاری از سوی کاربران کار تبلیغات رایگان را می‌کند.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به ارائه محتوا به کاربران برای افزایش فروش اشاره می‌کند. این محتوا می‌تواند هر جایی در فضای آنلاین باشد. توییت، ویدئوی یوتیوبی، پست وب‌سایتی و… همه جزء بازاریابی محتواست.

بازاریابی محتوا به این دلیل کار می‌کند که محتوایش را با انواع دیگر دیجیتال مارکتینگ، مثل سئو و مارکتینگ شبکه‌های اجتماعی ترکیب می‌کند.

وقتی دارید محتوا تولید می‌کنید مخاطبانتان را در ذهن داشته باشید. یادتان باشد با چه کسانی دارید حرف می‌زنید و آن‌ها به چه چیزهایی علاقه‌مندند.

عباراتی را که مخاطبان موقع جست‌وجوی آنلاین برای به‌دست‌آوردن اطلاعات استفاده می‌کنند، در نظر بگیرید و از این کلیدواژه‌ها برای بهبود سئوی خود استفاده کنید.

در نهایت، محتوای خود را در همه پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان به اشتراک بگذارید تا بیشترین بازدید و بازخورد را داشته باشید. بازاریابی محتوا پروسه‌ای پیوسته است و فقط درباره افزایش فروش نیست.

بلکه هدف از آن آشنایی و ارتباط مشتریان با شما و اعتماد آن‌ها به شماست. ضمناً به خاطر داشته باشید که از تولید محتوای نامرتبط خودداری کنید. تولید محتوای باکیفیت و مرتبط به شما کمک می‌کند سئوی خود را توسعه دهید.

افیلیت مارکتینگ (Affiliate)

افیلیت مارکتینگ چیزی شبیه به استخدام فروشنده برای فروش محصولات یا خدماتتان است که آن فرد یا شعبه در قبال فروش، کمیسیون دریافت می‌کند.

شما نرخ را تعیین می‌کنید و به ازای فروش مبلغ را به آن فرد یا شعبه پرداخت می‌کنید، به این معنی که در این نوع مارکتینگ پیش‌پرداختی وجود ندارد. بسیاری از بلاگرها و وب‌سایت‌های فروش آنلاین از افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کنند.

وقتی از افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کنید، حواستان باشد درباره همه اصطلاحات و خط قرمزها از قبل صحبت کنید. Affiliate   نمایش‌دهنده برند شماست و شما می‌خواهید دقیقاً پیام برند شما را به مشتری‌ها انتقال دهد. پس درباره کلماتی که می‌خواهید استفاده شود، فکر کنید.

اگر می‌خواهید بدانید دیجیتال مارکتینگ چه انواعی دارد این سلسله مطالب را پیگیری کنید.

 

شبکه های اجتماعی