fbpx

دیجیتال مارکتینگ در همه کانال‌ها یا مارکتینگ اُمنی‌چنل

دیجیتال مارکتینگ در همه کانال‌ها یا مارکتینگ اُمنی‌چنل

توسط مدیر خرداد 12, 1399
دیجیتال مارکتینگ اُمنی‌چنل

 

دیجیتال مارکتینگ با تغییرات تندی همراه است که کسب و کارها را با خود همراه می‌کند. به‌روز ماندن و دنبال کردن اخبار آن برای فعالان این حوزه امری ضروری است.

ما در بلاگ گروه دیجیتال مارکتینگ پنتا تلاش می‌کنیم همراه با شما تازه‌های دیجیتال مارکتینگ را دنبال کنیم. در این نوشته درباره تغییرات مارکتینگ در پیام‌رسان‌ها و در مارکتینگ به صورت همه‌جانبه(Omnichannel Marketing) می‌خوانید.

مارکتینگ در اپلیکیشن‌های پیام رسان باز هم رشد می‌کند

برنامه‌های پیام‌رسان اجتماعی فقط برای در ارتباط بودن با خانواده و دوستان استفاده نمی‌شوند. کسب و کارها در همه صنایع اخیراً پیام‌رسان فیس‌بوک و واتس‌اپ را مورد توجه قرار داده‌اند و این خیلی هم عجیب نیست.

۱.۳میلیارد کاربر ماهانه در پیام‌رسان فیس‌بوک فعال هستند و بیشتر از ۱۰میلیارد پیام رد و بدل می‌کنند.

واتس اپ ۱.۶میلیارد کاربر فعال دارد که هر روز بیش از ۵۵میلیار پیام ارسال می‌کنند.

در حالی که کانال‌های سنتی مثل ایمیل و شبکه‌های اجتماعی هم مرگ ندارند، اصلاً قابل انکار نیست که مردم بیشتر در اپ‌های پیام‌رسان فوری فعال هستند.

در ۵تا۷ سال پیش‌رو انتظار می‌رود که مسنجر مارکتینگ یا بازاریابی پیام‌رسان‌ها کانال شماره یک مارکتینگ در دنیا بشود. بنابراین خیلی منطقی است که برندها شروع کنند از طریق این پلتفرم‌ها با مردم ارتباط برقرار کنند.

بازاریابی از طریق فیس‌بوک مسنجر۱۰ تا ۸۰ برابر بیشتر از یک پست ارگانیک در فید فیس‌بوک اینگیجمنت(engagement) ایجاد می‌کند.

پیام‌رسان‌ها به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا به طیف وسیعی از مخاطبان از طریق پیام‌های کوتاه و شخصی دست پیدا کنند. ۶۳درصد از مشتریان آنلاین به احتمال زیاد به وبسایتی که امکان چت زنده دارد باز خواهند گشت.

این خود نیاز جدی گرفتن این امکان را برای شرکت‌ها یادآوری می‌کند. در سال ۲۰۲۰ باید انتظار بازاریابی بیشتر روی پیام‌رسان‌ها را از سوی شرکت‌ها داشته باشید که شامل ویدیو و محتوای تعاملی برای درگیر کردن هر چه بیشتر مخاطب است.

اُمنی‌چنل مارکتینگ یا بازاریابی در همه کانال‌ها

بازاریابی اُمنی‌چنل نوعی بازاریابی از طریق پلتفرم‌های چندگانه از قبیل ایمیل، اپلیکیشن‌ها، شبکه‌های اجتماعی و بلاگ وبسایت شماست.

این رویکرد باعث می‌شود که کسب‌وکارها با مشتریان در نقاط تماس دیجیتال بیشتری تماس پیدا کنند و تجربه کاربری بهتری به آن‌ها منتقل کنند.

با ارسال یک پیام یکپارچه، ثابت و منسجم در همه کانال‌ها می‌توانید نتایج بسیار بهتری به دست آورید.  طبق گزارش ClickZ بازاریابی امنی‌چنل سه برابر بیشتر از اهداف تک‌کانال اینگیجمنت ایجاد می‌کند.

حتی بهتر از این، نگهداری مشتری، مقدار متوسط سفارش و تناوب خرید، همه وقتی از کانال‌های چندگانه استفاده کنید، بالاتر است.

با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، شرکت‌ها قادر هستند که درک رفتار مشتری و بعد شخصی‌سازی را در سطح بالاتر انجام دهند.

در نهایت تمرکز بر امنی‌چنل مارکتینک راهی است برای جذب پیشرفته‌تر مشتری که باعث برگشتن افراد برای به دست آوردن ارزش بیشتر می‌شود.

از ترندهای جدید استفاده کنید وگرنه عقب می‌مانید

همانطور که می‌بینید مسائل در دنیای دیجیتال مارکتینگ به سرعت در حال تغییر است. در سال ۲۰۲۰ تکنولوژی ویدیو، جست‌وجوی صوتی، محتوای تعاملی، اُمنی‌چنل مارکتینگ و مارکتینگ پیام‌رسان‌ها همانطور که در این مطلب و مطالب اخیر وبلاگ خواندید، از ترندهای برجسته دیجیتال مارکتینگ هستند.

کسب‌وکارها هیچ فرصتی برای درنگ ندارند. نسل جوان و مصرف‌کنندگان آشنا با تکنولوژی، از برندها انتظار دارند که با آن‌ها از راه‌های جدید و هیجان‌انگیز در ارتباط باشند و مسیر را برای مصرف‌کننده ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند.

 

 

 

 

شبکه های اجتماعی