fbpx

چگونگی انتخاب اینفلوئنسر در دیجیتال مارکتینگ

چگونگی انتخاب اینفلوئنسر در دیجیتال مارکتینگ

توسط مدیر آذر 01, 1397
اینفلوئنسر مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ

چگونگی انتخاب اینفلوئنسر در دیجیتال مارکتینگ

از سال ۲۰۱۲ در عرصه تبلیغات از اینفلوئنسرها استفاده می‌شود و به مرور در این زمینه ابزارها و پلتفرم‌هایی ایجاد شد که قبلاً وجود نداشت و این امر چگونگی انتخاب اینفلوئنسر در دیجیتال مارکتینگ را تغییر داده است.

 

اگرچه این ابزارها استفاده از اینفلوئنسرها را ساده‌تر می‌کند، نیاز است محتوای فعالیت اینفلوئنسرها بررسی شود تا میزان تناسب برند با فعالیت اینفلوئنسر تعیین شود. شما با این کار نرخ تناسب را می‌سنجید.

 

تحقیقات درباره اینفلوئنسرها از این جهت اهمیت دارد که نکات زیادی درباره آن‌ها به دست می‌آورد که خارج از خدماتی است که ابزارها ارائه می‌دهند. ما به دنبال کیفیت اطلاعات هستیم نه کمیت اطلاعات.

 

اینفلوئنسرها از طریق افتادن بر سر زبان‌ها کار می‌کنند. اینفلوئنسرهایی که با آژانس تبلیغاتی شما کار می‌کنند و تجربه مثبتی از همکاری دارند، تبلیغات را به صورت دهان به دهان بین مردم پخش می‌کنند. این امر به تبلیغات ما کمک زیادی می‌کند.

 

عملکرد اینفلوئنسر در دیجیتال مارکتینگ

کارکردن روی یک کمپین با استفاده از اینفلوئنسرها، به معنی استفاده از قدرت آنها برای معرفی یک محصول یا خدمت در میان دوستان و خانواده است. در واقع این به نوعی تبلیغات دهان به دهان است که منجر به آگاهی و شناخت و اعتماد مخاطبان می‌شود.

 

برای افزایش اثربخشی اینفلوئنسر مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ، ترکیبی از تبلیغات استفاده می‌شود تا اثری فراتر از انتشار محتوای تبلیغاتی یا تبلیغات اینفلوئنسر ایجاد شود.

 

نظر شما در مورد اینفلوئنسرهای مشهور در مقایسه با اینفلوئنسرهای معمولی تر با تعداد کمتری فالوور چیست؟

آنچه که تجربه نشان می‌دهد، اینفلوئنسرهای مشهور با حجم وسیع فالوور به حجم وسیع‌تری از مخاطبان پیام ارسال می‌کنند و یا اصطلاحاً Reach بیشتری دارند. در حالی‌که در مقابل  ایفلونسرهای کوچک‌تر درگیری یا Engagement بیشتری را برای مخاطبان ایجاد می‌کنند. استفاده از هر کدام از اینفلوئنسرها بستگی به استراتژی تبلیغاتی شما دارد. باید بدانید که درگیری مخاطب مدنظرتان است یا ارسال پیام به مخاطبان بیشتر.

 

سلبرتی‌ها از سال ۱۹۰۰ در عرصه تبلیغات استفاده می‌شدند. اما ابزار و اندازه‌گیری اثربخشی آن‌ها هنوز توسعه نیافته و در این حوزه نقایصی وجود دارد.

 

طرفداران برند به خودی خود قدرت یک رسانه آفلاین و یا آنلاین را جهت توصیه یک برند در ارتباطات و مداکرات خود دارند. آنها قدرت ساخت یک برند را در بلند مدت دارند، آنها قدرت جلب نظر دوستان و یا فلوورهای خود را برای خرید محصول یا خدمت یک برند خاص را دارند.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ فراتر از انتشار یک محتوا، جذب ترافیک و فروش در کوتاه مدت است.

 

اینفلوئنسرهای کوچک به پروسه ساخت یک برند در بلند مدت کمک می‌کنند. پس خوب است که ارتباطات کوچک‌تری که درگیری‌های بیشتر و اثرگذاری بیشتری  را ایجاد می‌کنند، جدی‌تر بگیریم چرا که در شناخت و حفظ برند موثرتر و مهم‌ترند.

پیش‌تر رویم، احتمالاً در آینده تأثیرگذاری بر مشتری اهمیت بیشتری نسبت به دستیابی به مشتری پیدا خواهد کرد. دسترسی به مشتری به تنهایی کافی نیست. مردم محتوا و پیام‌های مردمی و متمرکز و محلی را بیشتر می‌پذیرند و درک می‌کنند.

 

شما چطور اینفلوئنسرهای خود را از نظر تناسب با بازار هدف خود، ارزیابی می کنید؟

برای این کار از مشتریان تحقیق می‌شود، سؤالات زیادی از آن‌ها پرسیده می‌شود و بریف کامل و روشنی از آنچه که خواسته مشتری است تهیه می‌گردد. نه فقط درباره کمپین و اینفلوئنسرها بلکه درباره آنچه که مشتریان از اینفلوئنسرها می‌شنوند و می‌پذیرند.

 

بعد از استخراج لیستی از اینفلوئنسرها، به تفکیک، نرخ درگیری و ارتباط محتوای فعالیت اینفلوئنسر و همچنین پروفایل مخاطبان آن اینفلوئنسرها چک می‌شود تا میزان تناسب با نیاز مشتریان مشخص گردد.

حالا بر اساس نیاز مشتری، اینفلوئنسر مناسب مشتری انتخاب می‌شود تا بیشترین اثر را داشته باشد. معمولاً از نتایج کمپین‌های قبلی برای ارزیابی کیفیت و اثربخشی اینفلوئنسرها استفاده می‌شود و اگر اینفلوئنسری از سطح انتظار کمتر عمل کند درمورد آن تجدیدنظر می‌شود.

 

با پنتا در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید

شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط