fbpx

انواع بازاریابی دیجیتال

انواع بازاریابی دیجیتال

توسط مدیر شهریور 10, 1398
digital marketing

بخش چهارم و آخر

در سه بخش قبل این مطلب با تعریف، اهمیت و برخی از انواع بازاریابی دیجیتال شامل بهینه‌سازی موتور‌های جست‌وجو یا سئو، بازاریابی موتورهای جست‌وجو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا و افیلیت مارکتینگ آشنا شدیم. در این بخش که بخش آخر از این سلسه مطالب است، چهار نوع باقی‌مانده از انواع دیجیتال مارکتینگ و همچنین دیجیتال مارکتینگ آفلاین را توضیح می‌دهیم.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ از جدیدترین انواع بازاریابی دیجیتال است. این نوع بازاریابی از اینفلوئنسرها یا افرادی که در فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی بُرد زیادی دارند استفاده می‌کند تا مشتری جذب کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ عمدتاً در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و اسنپ‌شات استفاده می‌شود. شرکت‌ها از اینفلوئنسرهایی که دنبال‌کننده‌های زیادی در این شبکه‌ها دارند درخواست می‌کنند که با پست مطلب، عکس و ویدئویی از محصولات یا خدماتشان، برندشان را تبلیغ کنند.

روش دیگر استفاده از ویژگی تیک‌اور takeover است. در این حالت اینفلوئنسر برای زمان مشخصی کنترل شبکه‌های اجتماعی شرکت شما را در دست می‌گیرند و در آن تولید محتوا و تبلیغ می‌کند. با این روش دنبال‌کننده‌های اینفلوئنسر به سمت صفحه شرکت شما کشیده می‌شوند و دنبال‌کنندگان و مشتریان بالقوه شما افزایش می‌یابد.

فقط به خاطر داشته باشید قبل از ارتباط‌گیری با اینفلوئنسرها درباره او تحقیق کنید. همچنین مطمئن شوید که دنبال‌کننده‌های او اکانت‌های فیک نیستند.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد مشترکان ایمیلی شرکتتان را آپدیت کنید. این نوع مارکتینگ برخلاف دیگر انواع دیجیتال مارکتینگ ارتباط با افراد را توسعه می‌دهد. در نتیجه آپدیت مشترکان ایمیلی، شما اعتماد و وفاداری برند خود را افزایش می‌دهید.

بهترین کمپین‌های ایمیل مارکتینگ شامل لیستی از مشترکان‌اند که با محتوا به دست آمده است و نه با پرداخت پول. کسانی که در اشتراک ایمیلی شرکت شما هستند بیشتر امکان دارد خریداران فعال محصول یا خدمات شما باشند.

وایرال مارکتینگ

وایرال مارکتینگ به پست ‌کردن محتوایی اشاره دارد که به اندازه‌ای ترند، خنده‌دار، جذاب یا عجیب باشد که بتواند به میزان زیادی به‌اشتراک گذاشته شود. وایرال مارکتینگ باعث هجوم ترافیک زیادی به سایت شما برای مدت بسیار کوتاهی می‌شود. کاری که مشکل ولی به‌قدری نتیجه‌بخش است که ارزشش را دارد.

تبلیغات روی گوشی موبایل

هر یک از انواع دیجیتال مارکتینگ می‌تواند روی گوشی موبایل اتفاق بیفتد. با این حال بعضی از انواع مارکتینگ روی موبایل هست که متمایز است، مثلاً تبلیغات اس‌ام‌اسی. شما می‌توانید مخاطبانتان را تشویق کنید مشترک اس‌ام‌اسی شرکت شما شوند تا از پیشنهادات ویژه، تخفیف‌ها و آپدیت‌هایتان مطلع شوند.

دیجیتال مارکتینگ آفلاین

همان‌طور که در ابتدای بحثمان گفتیم، دیجیتال مارکتینگ با تمرکز صرف بر دیجیتال مارکتینگ آنلاین کامل نیست و شما حتماً باید بعضی اقدامات را در مارکتینگ آفلاین هم در نظر بگیرید تا به هدفتان برسید.

آفلاین مارکتینگ افزایش‌یافته Enhanced offline marketing نوعی از مارکتینگ آفلاین است که از ابزارهای الکترونیک برای افزایش تجربه کاربر استفاده می‌کند.

مثال این نوع مارکتینگ رستورانی است که به کاربران اجازه می‌دهد برای سفارش غذا از تبلت‌های الکترونیک استفاده کنند. مارکتینگ رادیویی، مارکتینگ تلویزیونی و مارکتینگ تلفنی نیز انواع دیگر دیجیتال مارکتینگ آفلاین‌اند.

برای مشاوره درباره اینکه به چه نوعی از بازاریابی دیجیتال احتیاج دارید، با مشاوران ما در پنتا تماس بگیرید.

 

 

شبکه های اجتماعی