fbpx

استراتژی‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ

استراتژی‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ

توسط مدیر شهریور 11, 1398
استراتژی‌های مؤثر در دیجیتال مارکتینگ

بخش اول

وقتی صحبت از استراتژی‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ می‌شود متخصصان این حوزه چندین و چند تکنیک و تکنولوژی را برایتان ردیف می‌کنند. اما در میان انبوه پیشنهادها چه استراتژی‌هایی بهتر و مؤثرتر است؟ کدام‌یک مهم‌تر است؟

در یادداشت‌های قبل سعی کردیم به اختصار درباره انواع دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم. در اینجا علاوه‌بر آن‌ها چند استراتژی مهم را معرفی می‌کنیم. به هر یک نگاهی بیندازید، ببینید کدامشان بیشتر به درد کسب‌وکارتان می‌خورد و سپس ‌درباره کم‌وکیف آن بیشتر بخوانید.

مارکتینگ جست‌وجوی محلی (Local Search Marketing)

در سال‌های اخیر توجه به مارکتینگ جست‌وجوی محلی افزایش یافته است. این استراتژی در دهه پیش‌رو و هم‌زمان با اینکه کسب‌وکارهای محلی اهمیت مشتری‌های محلی را درمی‌یابند، مهم‌تر هم خواهد شد.

برای شروع مارکتینگ جست‌وجوی محلی می‌توانید از گوگل بهره ببرید. از طریق Google My Business می‌توانید فهرستی داشته باشید که زمانی را که فرد در گوگل جست‌وجو می‌کند براساس کلیدواژه‌های آن کاربر داشته باشید.

همچنین گوگل آپدیت لیست را برای شما آسان می‌کند تا همه چیز را به‌روزشده داشته باشید.

فراموش نکنید نقدها و کامنت‌های آنلاین و نیز اعتبار اجتماعی شما بسیار مهم‌ است. قطعاً می‌خواهید مشتری‌ها نقدها و نظرهای مثبتی درباره شما در شبکه‌های اجتماعی خود بنویسند. بنابراین شروع کنید به پست‌کردن محتوا در شبکه‌های اجتماعی و در این کار از inbound marketing استفاده کنید.

با تکنیک‌های inbound marketing به جای اینکه لازم باشد شما دنبال مشتری‌ها باشید، آن‌ها به سمت شما جذب می‌شوند.

ری‌مارکتینگ (Remarketing)

یکی دیگر از استراتژی‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ این است که وقتی مشتری‌های احتمالی‌تان به تبلیغات شما برای بار اول پاسخ ندادند، دوباره و با مارکتینگ محتوا به دنبال آن‌ها بروید. این کار از طریق دنبال‌کردن بازدیدکنندگان سایت از طریق کوکی‌ها و ایجاد تبلیغات جدید در سایت‌های مرتبط انجام می‌شود.

همچنین می‌توانید تبلیغات جدیدی را روی وب‌سایتتان ایجاد کنید که جامعه هدف مشتری‌های احتمالی‌تان را بهتر نشانه برود.

اطلاعاتی که از بازدیدکنندگان سایتتان دریافت می‌کنید به شما داده‌های ارزشمندی می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تبلیغاتتان را متناسب با نیاز افراد بهبود دهید.

در نهایت، ری‌مارکتینگ به ارتباط گرفتن بیشتر با مشتری‌های احتمالی‌تان و نیز آگاهی از برند شما کمک  می‌کند.

به‌علاوه می‌توانید مشتری‌‌های رقیب‌هایتان را جذب خود کنید که این خود بازگرداندن سرمایه‌ای است که در ایجاد تبلیغات جدید خرج کرده‌اید.

طراحی وب ریسپانسیو

جذب مشتری از طریق موبایل کمابیش استاندارد روز بازار است و در دهه پیش‌رو نیز ادامه خواهد داشت. بنابراین ساختن وب‌سایتی که با صفحه‌های موبایل انطباق داشته باشد یکی از مهم‌ترین نکات در استراتژی‌های مؤثر دیجیتال مارکتینگ است. تنها راهی که می‌توانید با موفقیت این کار را انجام دهید، طراحی وب واکنش‌گرا یا ریسپانسیو است.

با برنامه‌ریزی ریسپانسیو می‌توانید صفحات وب‌سایتتان را به‌صورت اتوماتیک با همه صفحه‌های موبایل و حتی تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند منطبق کنید.

همچنین در همان ‌‌زمانی که با طراح وب خود صحبت می‌کنید تا این جنبه را در طراحی‌اش رعایت کند، به یک متخصص سئو برای جنبه دیگری از طراحی وب ریسپانسیو نیاز دارید. AMP یا صفحات موبایل Accelerated کد اوپن سورس جدیدی است که باعث می‌شود صفحات وب سریع‌تر لود شود. گوگل برای چنین وب‌سایت‌هایی اولویت قائل است، پس این موضوع را جدی بگیرید.

 

 

شبکه های اجتماعی