fbpx

استراتژی‌های روز دیجیتال مارکتینگ (بخش دوم و آخر)

استراتژی‌های روز دیجیتال مارکتینگ (بخش دوم و آخر)

توسط مدیر شهریور 25, 1398
استراتژی‌های روز دیجیتال مارکتینگ

در بخش قبل چند تا از استراتژی‌های روز دیجیتال مارکتینگ را مرور کردیم. در اینجا شما را با استراتژی‌های مهم دیگری آشنا می‌کنیم.

مارکتینگ اتوماسیون marketing automation

مارکتینگ اتوماسیون عنصر مهمی در بسیاری از استراتژی‌های روز دیجیتال مارکتینگ است. از آنجایی که این تکنیک دارد در کسب‌وکارهای سراسر جهان جزء استانداردها می‌شود، باید به آگاهی ‌یافتن از این تکنیک اهمیت ویژه‌ای داده شود.

بر اساس تحقیقی، ۹۱درصد از کسب‌وکارهای موفق می‌گویند اتوماسیون در موفقیت آن‌ها نقشی کلیدی داشته است. چیزی که نشان می‌دهد حال و آینده مارکتینگ باید چه سمت‌ و سویی داشته باشد.

برای موفق‌شدن در این استراتژی مارکتینگ، سعی کنید به دنبال یک پلتفرم CRM با مارکتینگ اتوماسیون سر خود (built in) باشید.

CRM اطلاعات کانتکت‌ها را دارد، بنابراین مارکتینگ اتوماتیک کمک می‌کند به‌جای اینکه از منابع پراکنده استفاده کنید، همه را در یک جا داشته باشید.

آنچه بیشترین اهمیت را در اتوماسیون دارد این است که محتواهای خود را در کل کانال‌ها ثابت نگاه دارید تا از به‌هم‌ریختگی برند (brand confusion) جلوگیری شود.

ویدئو مارکتینگ

در دهه گذشته ما بیش از هر زمان دیگری به تصاویر دنیای دیجیتال جذب شده‌ایم. این تصاویر در انواع گوناگون بوده‌اند ولی همواره ویدئو حرف اول را می‌زده است.

تا جایی که حالا دیگر بیشتر استفاده‌کننده‌های محتوا ویدئو را به هر مدیوم دیداری دیگر ترجیح می‌دهند. آمارهای اخیر نشان می‌دهد امروزه در ۸۷درصد کل بازاریابی‌ها از محتوای ویدئویی و انواع آن استفاده می‌کنند.

در سال‌های اخیر ویدئوی اختصاصی خیلی شایع شده است یا لااقل ویدئوهایی که مسئله گروه خاصی از مخاطبان را مدنظر قرار داده است.

چیزی که باید درباره کسب و کارها هم رعایت شود تا وجه انسانی آن‌ها در ویدئوها نمود پیدا کند.

مارکتینگ موفق با ویدئو می‌تواند از پشت صحنه کسب‌وکار شما یا شواهدی بر وجه انسانی برندتان باشد. این به معنی توجه به ترند اصلی ویدئو مارکتینگ یعنی «داستان‌گویی» است.

در واقع باید بتوانید در ویدئویتان داستانی باورپذیر درباره کسب وکارتان بگویید و ثابت کنید که می‌توانید نیازهای مشتری‌هایتان را برطرف کنید.

همچنین باید سعی کنید تا جای ممکن ویدئوهایتان را کوتاه یا به‌صورت سریالی دربیاورید. این روزها طول زمان توجه افراد به کوتاه‌ترین مقدار خود رسیده است، بنابراین نیاز دارید داستانتان را به خلاصه‌ترین حالت ممکن که در عین‌حال باورپذیر باشد بیان کنید.

بازبینی صفحات فرود یا Landing Pages

اگر به‌عنوان بخشی از برنامه دیجیتال مارکتینگ خود، صفحات فرود ساخته‌اید، آیا مطمئنید کسانی که قبلاً از سایت بازدید کرده‌اند باز خواهند گشت؟ این پرسشی است که باید در مرکز تلاش‌های دیجیتال مارکتینگ شما قرار گیرد. متخصصان دیجیتال مارکتینگ تأکید می‌کنند که ترافیک صفحه فرود، هسته اصلی موفقیت inbound marketing است.

مسئله این است که شاید صفحه فرود شما در نگاه اول چندان جذاب نباشد. حل این مسئله تا اندازه‌ای به طراحی وب‌سایت شما برمی‌گردد.

اینکه Call to Action و تبلیغات را کجا قرار دهید. البته فقط به طراحی وب‌سایت برنمی‌گردد. مثلاً  اینکه آیا شما به دنبال تبلیغات pay-per-click در کانال‌های دیجیتال دیگر هم هستید؟

گزینه‌های دیگر نیز خرید اسپانسرشیپ با شرکت‌های دیگر و مارکتینگ ایمیلی است. در مورد آخر، گذاشتن لینکی که خواننده را به صفحه فرود هدایت کند استراتژی شایعی است.

چند تا از مهم‌ترین استراتژی‌های روز دیجیتال مارکتینگ را با هم در این نوشته مرور کردیم. ویدیو مارکتینک، بازبینی لندینگ پیج‌ها و به کار بردن اتوماسیون در بازاریابی. درباره این استراتژی‌ها در بخش خدمات وبسایت ما بیشتر بخوانید.

شبکه های اجتماعی