fbpx

آینده و گذشته دیجیتال مارکتینگ

آینده و گذشته دیجیتال مارکتینگ

توسط مدیر آذر 05, 1397
آینده آژانس دیجیتال مارکتینگ

آینده دیجیتال مارکتینگ و گذشته آن

تاریخ خودش را تکرار می‌کند. دیجیتال مارکتینگ هم به طور خاص، یک الگوی شکست دوره‌ای دارد. بعد از فهمیدن اینکه سازمان‌های B2B ارزش بیشتری از دستورالعمل‌های قدیمی دیجیتال مارکتینگ به دست نمی‌آورند، برخی از اهالی فن تصمیم گرفتند چارچوب‌هایی برای آینده دیجیتال مارکتینگ ایجاد کنند.

این چارچوب‌ها که باید حداقل هر ۱۲تا۲۴ ماه یک بار برای اطمینان از وجود ارتباط بینشان بازبینی شوند، راهنمایی برای کمک به آماده کردن دوره‌های این شکست هستند.

ما در آستانه چهارمین دوره تدوین این چارچوب‌ها هستیم. اولین دوره مربوط به سال ۲۰۰۰ بود. امروزه کسب‌وکار شما می‌تواند با تکیه بر این راهکارها، کارهایی برای دوره افول بعدی در آینده دیجیتال مارکتینگ انجام دهد.

 

چهارمین دوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

چارچوب‌های قبلی شامل وبسایت، کمپین‌های ایمیلی، آگهی‌های دیجیتال،  مدیریت شبکه‌های اجتماعی پایه‌ای و انتشار پست‌های وبلاگی بود.  این‌ها روی افزایش بازدید وبسایت تمرکز داشتند و هیچ تأکیدی بر هدایت کردن نرخ تبدیل و قابلیت‌‌های آنلاین مناسب نداشتند.

اما راهکارهایی که اخیراً بیش از همه تکرار می‌شوند شامل موارد زیر است:

 

بازاریابی یکپارچه فراگیر

مارکتینگ داخل و خارج از مرز (Inbound and outbound) امروز باید با هم ترکیب شوند. در مقایسه با  یک رویارویی غیرمستقیم یک تماس مستقیم در نظر بگیرید. معنی این جمله واضح نیست و باید با مثال توضیح دهیم. برای مثال وقتی شخصی پست بلاگ شما را در سایت مطالعه کرد، با یک ایمیل، محتوای مرتبطی را با او به اشتراک بگذارید.

 

تکنولوژی مارکتینگ انعطاف‌پذیر

هیچ ابزار نرم‌افزاری نمی‌تواند به تنهایی شما را نجات دهد. مارکتینگ دیگر فقط به معنی داشتن جنبه خلاق نیست. زیرساخت تکنولوژی بازاریابی به طراحی و یکپارچه‌سازی صحیح احتیاج دارد. دیگر یک ابزار شبکه اجتماعی به تنهایی شما را نجات نخواهد داد. دیگر یک ابزار CRM راهکار مقابله با چالش‌ها نیست. تمام برنامه خود را به طور کامل در نظر بگیرید و ببینید چطور در کنار هم جواب می‌دهند.

 

تکامل نقش ‌بازاریابی

تحول و دگرگونی دیجیتال دیگر به همراهی یک مدیر آی‌تی  محدود نمی‌شود. شما در آینده دیجیتال مارکتینگ بیش از هر زمان دیگری به CMO یا مدیر بازاریابی متخصص احتیاج دارید.  مدیر ارشد بازاریابی شما باید درباره امکان‌های  پیاده‌سازی اتوماسیون بازاریابی بداند. چنین سمتی نه‌تنها به اجرای برنامه‌های بازاریابی کمک می‌کند، بلکه همچنین برای کمک به مدیران سازمان، باعث نرخ بازگشت سرمایه مطلوبی می‌شود.

 

پنتا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه های اجتماعی