fbpx

آشنایی با انواع سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

آشنایی با انواع سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

توسط مدیر آبان 19, 1399
سئو کلاه سیاه

آشنایی با انواع سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

حتما تا الان با مفهوم سئو (Search Engine Optimization) آشنا شدید، اما شاید سوال شما این باشد که برای بهبود موتورهای جستجو به چه چیزهایی نیاز داریم!

آیا مربوط به طراحی است؟ مربوط به محتواست؟ یا شاید لینک‌ها

بله، بله و بله همه این‌ها و کمی بیشتر.

در این مقاله به مقایسه سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید می‌پردازیم و شما را با مفهوم جدیدی به نام سئو خاکستری آشنا می‌کنیم.

مقایسه سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

همانطور که همه شما می‌دانید هیچ راه میانبری برای موفقیت یه شبه و یا ثروت یک شبه وجود ندارد و برای بدست آوردن آنها نیاز به زمان و برنامه‌ریزی منظم است.

این مفهوم در بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) نیز تقریبا مشابه است. بعضی‌ها به دنبال بهینه سازی سریع هستند و برخی به آن به عنوان یک پروژه بلند مدت نگاه می‌کنند.

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که به سئو به چشم برنامه موفقیت یک شبه نگاه می‌کنید دیدگاه شما حتما به سئو کلاه سیاه ختم می‌شود.

سئو کلاه سیاه چیست؟

این مدل از بهینه سازی (کلاه سیاه)، به بهینه سازی محتوا تنها برای موتور جستجو می‌پردازد و به هیچ عنوان کاربران و انسانها را مدنظر قرار نمی‌دهد. از آنجایی که راه‌های زیادی برای دور زدن و یا شکستن قوانین برای گرفتن رتبه بهتر در موتورهای جستجو وجود دارد، این نوع تولید محتوا یک راه مقدماتی برای سئو کلاه سیاه برای رتبه گرفتن در گوگل است.

 در نهایت این شیوه به صفحات کم ارزش و اسپم در سایت شما ختم می‌شود، که به سرعت توسط گوگل ممنوع (بسته) می‌شوند. و حتی به جریمه های سنگین برای مارکترها ختم می‌شوند و شانس ساخت یک سایت بهینه پایدار را در آینده به طور کامل از دست می‌دهند.

یکی دیگر از اقدامات سئو کلاه سیاه لینک سازی بی رویه در سایت‌های غیر مرتبط و با اسپم اسکور بالاست. در مقاله‌ای دیگر در مورد لینک سازی صحیح بیشتر صحبت می کنیم.

استراتژی سئو کلاه سیاه

  • محتوای کپی
  • مخفی کردن بخشی از محتوا و یا کلیدواژه در صفحه
  • هدایت کاربر به وب‌سایت و یا صفحه‌ای دیگر به صورت مخفیانه
  • لینک از سایت‌های غیر مرتبط و مهم‌تر از آن از محتوای غیرمرتبط

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید به شما کمک می کند که کسب و کار آنلاین پایدار بسازید. در درجه اول بر روی مخاطبین خود تمرکز کنید و محتوایی برای آنها و برای رفع نیاز آنها تولید کنید. همزمان با تولید محتوای هدفمند از الگوریتم‌ها گوگل برای بهینه سازی محتوای خود استفاده کنید تا بتوانید به تدریج رتبه دلخواه خود را در گوگل بدست آورید.

استراتژی سئو کلاه سفید

  • محتوای مرتبط
  • عکس با اسامی مرتبط
  • لینک‌سازی مرتبط
  • جملات کامل با املا و گرامر صحیح
  • عناوین اختصاصی و مرتبط برای هر صفحه

اما متاسفانه همیشه هم به این سادگی نیست! همانطور که در دنیای واقعی هم سفید و سیاه مطلق وجود ندارد. برای سئو هم این قضیه صدق می‌کند. در واقع چیزی بین سفید و سیاه است که ما برای سئو به آن نیاز داریم.

سئو خاکستری

سئو خاکستری همانطور که از اسم آن پیداست کمی از سئو کلاه سفید دارد و کمی از سئو کلاه سیاه. دقت کنید که شما در این روش با سیستم بازی نمی‌کنید و سعی در گمراه کردن با سئو خاکستری ندارید. با این حال شما به دنبال یک مزیت ویژه هستید.

دقت کنید که سئو مثل بازی می‌ماند و مهمترین چیز در آن پیروی از قوانین گوگل نیست چون قوانین گوگل خیلی از مواقع شفاف نیست و اغلب می توانید در آن تناقض‌هایی پیدا کنید. پس تجربه یک سئوکار نقش بسزایی در سئو دارد. لینک‌سازی اگر از طریق محتوا باشد برای مثال رپورتاژ آگهی کلاه سفید است. اما هر نوع لینک‌سازی دیگر از نظر گوگل کلاه سیاه محسوب می‌شود. ولی آیا هر لینک سازی اشتباه است؟ خیر. اینجاست که سئو خاکستری اهمیت ویژه پیدا می کند.

یکی از نکاتی که باید در سئو به آن توجه کنیم نرخ کلیک است. بنابراین اقداماتی که نرخ کلیک بر روی سایت ما را افزایش می‌دهد می‌تواند به بهینه سازی موتور جستجو کمک ویژه ای کند. اما می‌تواند از نظر گوگل گاها سئو کلاه سیاه محسوب شود.

در مقالات بعدی با ما همراه باشید تا با جدیدترین ترندهای روز سئو آشنا شوید.

دقت کنید که برای سئو حتما از متخصصان حرفه‌ای در این حوزه مشاوره بگیرید. مشاوران پنتا آماده ارائه خدمات سئو به شما هستند.

شبکه های اجتماعی