fbpx

شش روند دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۸

شش روند دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۸

توسط مدیر آبان 05, 1395
روند دیجیتال مارکتینگ

الان در فصلی قرار داریم که باید نگاه کنیم و ببینیم در سال گذشته چه چیزی در دیجیتال مارکتینگ ما جواب داده و چه چیز جواب نداده و روند دیجیتال مارکتینگ به چه سمتی رفته است.

در ادامه تلاش کردیم شما را به تکنیک‌های جدیدی تشویق کنیم که فکر می‌کنیم در سال پیش رو باید استفاده کنید.

شش روند دیجیتال مارکتینگ که باید به آن‌ها در سال پیش رو چشم داشته باشید و راه‌هایی که باید آن‌ها را به کار گیرید.

۱. موبایلیفیکیشن(mobilification)

ما در چند سال گذشته درباره موبایل خیلی شنیده‌ایم اما عجیب است که بعضی از کسب‌وکارها هنوز در این زمینه کاری نکرده‌اند. وقتش رسیده که به دور و برتان نگاه کنید و ببینید آدم‌های اطرافتان دارند چکار می‌کنند. قول می‌دهم که بیشتر آن‌ها را در حالی می‌بینید که سرشان توی موبایلشان است. موبایل در سال پیش‌رو هم در اولویت اول دیجیتال مارکتینگ قرار خواهد گرفت.

در چشم‌انداز سال پیش‌رو برای تعامل با مشتریانتان حتما یک استراتژی موبایلی قرار دهید. این به معنی این است که باید یک وبسایت مطابق با موبایل بسازید. بسته به نوع کسب‌و‌کارتان، المان‌های استراتژی شما برای موبایل تفاوت می‌کند.

شاید لازم باشد که شامل توانایی فرستادن پیام کوتاه برای مشتریان باشد. برای مثال کسب‌وکارهای رستورانی می‌توانند از فرستادن هفته‌ای یک پیام برای مشتری‌ها دست بردارند. به جای آن مطب‌های پزشکی باید کمر همت به فرستادن پیام‌های مرتب ببندند.

پیشنهاد ما این است که با فرستادن دو پیام در ماه شروع کنید که یکی از آن‌ها پروموشن کسب‌وکارتان باشد با یک دعوت به خرید(call to action) و دیگری محتوای سرگرم‌کننده‌تری داشته باشد.

وقتی که شروع کردید، باید قادر باشید که بازخوردها را بررسی کنید و ببینید چه تعداد از کسانی که برایشان پیام فرستادید، واکنش نشان داده‌اند.

۲. تاثیر رسانه

شما در چه بیزنسی هستید؟ با احترام به هر جوابی که به این سوال می‌دهید، من شما را به این چالش فرا می‌خوانم که به کسب‌وکارتان به شکل یک رسانه نگاه کنید.

شما بیشترین اطلاعاتتات را راجع به اینکه در دنیا چه می‌گذرد، از کجا می‌آورید؟ چه خبرها را آنلاین می‌خوانید و چه هنوز یک روزنامه کاغذی مطالعه می‌کنید، اخبار مکالمه‌های روز، هفته و ماه شما را کنترل می‌کند.

بهترین راه برای کنترل مکالمه‌های مردم طبق خواست شما و مشتری‌های شما این است که به صدر اخبار یا در صفحه اول رسانه‌ها با یک محتوای باکیفیت قرار بگیرید. یک برنامه رسانه‌ای راه بیندازید که تمرکزش صددرصد روی فراهم کردن محتوای به‌درد‌بخور و معتبر برای مصرف‌‌کننده نهایی شما باشد. این محتوا می‌‌تواند پادکست یا یک بلاگ خوب‌‌فکر‌شده و خوب‌‌نوشته‌شده یا حتی یک ویدیوی زنده هفتگی باشد. محتوا می‌تواند کسب‌‌و‌‌کارهایی که بهترین‌ها و بیشترین‌ها را تولید می‌کنند، به بالاترین جایگاه برساند.

۳. چت آنلاین

روبات‌های چت آنلاین به دلایل زیادی باید استفاده شوند. اگر با این روبات‌ها آشنا نیستید تصور کنید که آن‌ها روبات‌هایی هستند که آن طرف کامپیوترها نشسته‌اند تا سوال‌ها یا کامنت‌های مشتریان شما را در سایت جواب دهند.

چت‌های آنلاین برای بالا بردن مشارکت، مسائل پشتیبانی مشتریان، پاسخ دادن سوالات کلی و… است.

نکته شگفت‌انگیز درباره بات‌های چت آنلاین این است که اگر به درستی از آن‌ها استفاده کنید، خیلی وقت‌ها تشخیص می‌دهند که با یک مشتری واقعی طرف هستید یا یک روبات.

یک چت آنلاین روی سایت یا صفحه فیس‌بوک خود راه بیندازید تا طبق انتظارتان، بازخورد مشتری‌ها را حس کنید.

یک جمله جذاب و تهییج‌کننده برای شروع مکالمه انتخاب کنید. همان چیزی که یک گفت‌وگو احتیاج دارد با آن آغاز شود. من به شخصه طرفدار این روش مارکتینگ هستم و دیده‌ام که نرخ باز کردن آن به ۸۰درصد یا بیشتر افزایش پیدا کرده. بنابراین اگر شما با چت‌بات هزار پیام فرستاده باشید، شانس این را دارید که حداقل ۸۰۰ نفر پیام شما را ببینند.

این آمارکه بسیار برتر از نرخ بازکردن ایمیل است، این کانال یگانه را غیرقابل چشم‌پوشی می‌کند.

۴. نقد و بررسی‌ها

ترافیک ارگانیک از طریق سئو دارد به بهترین مرجع ترافیک وبسایت‌ها برای بسیاری از کسب‌و‌کارها تبدیل می‌شود.

در‌حالی‌که بسیاری از المان‌ها در رتبه‌بندی سایت‌ها دخیل‌اند، تعداد نقدها یا ریویو‌های نوشته شده برای وبسایت شما عامل کلیدی است. گوگل به ریویوهای شما در گوگل، فیس‌بوک، یلپ(سایت رتبه‌بندی کسب‌و‌کارهای محلی) و… شما نگاه می‌کند.

چرا گوگل باید بخواهد یک کسب‌وکار را در رتبه‌های جست‌وجو اولویت دهد در حالی که در بیزنس‌های یک ستاره طبقه‌بندی شده است؟

تا وقتی که ریویو‌ها برای رتبه‌بندی موتورهای جست‌و‌جو ضروری هستند، همچنین می‌توانند راه فروش برای شما ایجاد کنند یا آن را ببندند.

طبق تحقیقات، نیمی از بزرگسالان بالای پنجاه سال به طور مرتب نقدها یا ریویوها را برای خرید یک محصول جدید چک می‌کنند. آن‌ها با این کار چه چیزی به دست می‌آورند؟ من امیدوارم که با انبوهی از نوشته‌های خوب راجع به محصول شما در این فضا روبه‌رو شوند که تصمیم‌گیری را برایشان راحت‌تر می‌کند.

انرژی‌تان را جمع کنید تا برای گرفتن نقد‌های مثبت برای کسب‌وکارتان یک برنامه کامل بریزید.

اصلا این را توصیه نمی‌کنیم که مستقیم مردم را مجبور به این کار کنید، بلکه در عوض سیستمی طراحی کنید که طی آن از مشتریان بخواهید کسب‌وکار شما را رتبه‌بندی کنند.

۵. ویدیو

من تماشای ویدیو‌های بیشتری در فیس‌بوک یا یک برنامه در تلویزیون‌های اینترنتی را ترجیح می‌دهم. در بسیاری از نظرسنجی‌ها، شرکت‌کنندگان گفته‌اند ویدیو را با اختلاف زیادی به متن ترجیح می‌دهند. ویدیوها کمک می‌کنند داستان‌های متقاعد کننده‌تری بگوییم و هدف‌هایمان را سریع‌تر پی بگیریم. این می‌تواند فروش را افزایش دهد. طبق تحقیقات ویدیو روی یک صفحه فرود یا صفحه فروش برای مثال می‌تواند به افزایش مکالمه تا ۸۰درصد بینجامد.

با منتشر کردن چهار ویدیو در ماه شروع کنید. از طریق فیس‌بوک، یوتیوب یا وبسایتتان فرقی نمی‌کند. این را به یک عادت تبدیل کنید که برای مشتریان خود محتوای ویدیویی با کیفیت تولید کنید.

۶. داستان‌گویی

داستان برند خود را تعریف کنید و به مردم بگویید چکار می‌کنید. این مهم است.

تمرکزتان را از روی دعوت به عمل و دعوت به خرید بردارید و مطمئن شوید که در درجه اول ارزشی آفریده‌اید و بعد با روایت داستان خود کسب‌وکار خود را بین مردم به روشنی معرفی کنید.

اینجا ۶ ترند را معرفی کردیم. یکی را بردارید و ببینید چطور است. برای تغییر آماده‌اید؟ با آژانس دیجیتال مارکتینگ پنتا برای دستیابی به نتایج دلخواه در دیجیتال مارکتینگ همین حالا تماس بگیرید.


تماس با ما

با پنتا در شبکه‌های اجتماعی همراه شوید

شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *

هر روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم

ارتباط با ما