fbpx

حقایق برندینگ دیجیتال

حقایق برندینگ دیجیتال

توسط مدیر آبان 05, 1395
برندینگ دیجیتال

حقایق برندینگ دیجیتال

برندینگ دیحیتال و بزرگ‌نمایی برند به صورت آنلاین در عصر دیجیتال، مانند کشتی گرفتن با یک مار بوآ در یک قطار متروی پرپیچ و تاب در ساعت پرتردد روز است. مهم نیست تا چه حد بتوانید به تنهایی این جانور را مهار کنید، چرا که دیگران هم به دادتان می‌رسند و کمکتان می‌کنند. این موضوع یکی از مفروضات مسلم شرکت‌های خبره برندینگ است. آن‌ها از بازخوردها، انتقادها و ایده‌های نوآورانه مصرف‌کنندگان استقبال می‌کنند. مشتریان امروزی شرکای غیررسمی فرآیند برندسازی هستند.

 

اهمیت جمع‌آوری دیدگاه‌های برتر مصرف‌کننده در دیجیتال مارکتینگ

زمان طرف شما نیست. به این معنی که اگر در پاسخ سریع به نیاز مصرف‌کننده اقدام نکنید، برندتان به سرعت رو به ضعف و نابودی می‌رود.

در این زمینه تجربه شخصی خود را با شما به اشتراک می‌گذارم. به تازگی با یکی از آژانس‌های هواپیمایی صاحب نام، سفری داشتم. برخلاف تبلیغات اغواکننده‌ای که مسئولان فروش این آژانس داشتند، خدمات این آژانس بسیار ضعیف بود. از جمله خدمات می‌توانم به ترنسفر ضعیف آن اشاره کنم. زمانی که به مقصد رسیدیم سه ساعت معطل شدیم تا تاکسی ترنسفر برسد و لیدر این آژانس نه‌تنها از مسافران عذرخواهی نکرد بلکه با رفتاری توهین‌آمیز با مسافران برخورد کرد.

من در حالی که معترض بودم و به غرولند و گله می‌پرداختم، به سراغ توییتر رفتم  و متن گله خود را با زبانی تلگرافی که ویژه توییتر است، نوشتم. این توییت توسط صدها نفر مخاطب من که هر کدام خود صدها مخاطب داشتند دیده شد.

نتیجه اینکه صدها نفر این توییت را دیدند و درباره آن صحبت کردند. این مثال نمای کوچکی از برندینگ دیجیتال است که در مواقع نشاندهنده تغییر چشمگیری است که جامعه با رشد ابزارهای دیجیتال با آن مواجه شده است . شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و توییتر، شکل زندگی، کسب و کار، بازاریابی و حتی سیاست‌های اجتماعی را تغییر داده است.

 

چالش اصلی برندینگ دیجیتال

چالش اصلی برندها با حضور اینترنتی‌شان این است که وعده برند باید دقیقاً چه نمودی در فضای آنلاین داشته باشد؟ امروزه اینترنت از یک رسانه صرفاً تعاملی به یک رسانه رابطه‌ساز تغییر کرده است. این به معنای تغییر اصول برندینگ نیست، تنها نوع درگاه ارتباطات و نشر اطلاعات تغییر کرده است.

 

اهمیت وفای به عهد در برندینگ دیجیتال

همان‌طور که گفته شد، دنیای دیجیتال اصول برندینگ را تغییر نداده است. اما اهمیت باور ما را به ساختن یک برند خوب چند برابر کرده است. اصولی که همیشه از آن پیروی می‌کردیم، توسط فناوری دیجیتال واضح‌تر و پررنگ‌تر شده است و اهمیت آن‌ها در کارهایمان بیشتر به چشم می‌آید.در دنیای دیجیتال مانند دنیای آنالوگ ارائه دهنده یک کالا و یا خدمت برای برندینگ باید به عهد خود وفا کند و تجربه مثبتی برای مشتری ایجاد کرد تا به رابطه با مشتری به رابطه بلند مدت‌تری تبدیل شود.

حال می‌توانیم نسبت به اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنیم، به سرعت و با مناسب‌ترین شکل ممکن واکنش نشان دهیم. این حقیقتی است که دنیای دیجیتال اهمیت آن را چند برابر کرده است.

 

اهمیت تمایز معنادار در برندینگ دیجیتال

برای رسیدن به موفقیت طولانی‌مدت، باید به نقاط تمایز مناسبی تکیه کرد. در حالی‌که همه فکر می‌کنند، ایجاد آگاهی نخستین قدم ساختن برند است، این حقیقت به قوت خود باقی است که باید تعیین کنید کدام تمایز معنادار است که می‌خواهید به جای جار زدن، آن را در ذهن مشتری تعریف کنید.

ابزارهای دیجیتال به روشنی نشان می‌دهد که یک برند چه تفاوتی با دیگر برندهای در قفسه دارد. با دلیل و مدرک ثابت می‌کنند که چرا مشتری باید به آن توجه نشان دهد. مصرف‌کنندگان به مقادیر هنگفتی اطلاعات دست پیدا می‌کنند. همین باعث می‌شود که مقایسه و سبک سنگین کردن به عادت، و بلکه به فاکتور اصلی فرآیند خرید تبدیل شود.

 

تمایز برند در برندینگ دیجیتال

اگر تمایز برند به جای عقل و منطق ریشه در احساسات داشته باشد، دلیل بهتری به دست مردم می‌دهد تا آن را باور کنند. به همین دلیل تأکید بر مفاهیم و موضوعات احساسی به فرصت بسیار بزرگ‌تری برای موفقیت در فضای آنلاین و برندینگ دیجیتال تبدیل شده است.

 

نتیجه برندینگ دیجیتال

در دنیای دیجیتال شما همانی هستید که هستید، نه آنچه که ادعا می‌کنید. نه راهی برای فرار وجود دارد نه جایی برای مخفی شدن. برای برندینگ دیجیتالهم سازمان باید بیش از هر وقت دیگری برای وفای به عهد خود تلاش کند. باید کالا و خدمت خود را بی هیچ منتی به مشتری برساند.

برای مشاوره و اجرای برندینگ دیجیتال، با تیم متخصص دیجیتال مارکتینگ بنتا تماس گیرید.

شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *

هر روز هفته ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم

ارتباط با ما